Jag gillar inte att fira midsommar, det är känt sen gammalt. Varför frågar ni då? Tja, alla traditioner som vidhålls utan att förstå varför eller ens ifrågasätta om man nu verkligen måste massäta jordgubbar och sill just DENNA helgen,,ja de tröttnar jag på;) Säger inte att andra inte får göra det men jag skippar det gärna. Jag kan äta jordgubbar en torsdag med.
Dagen EFTER midsommar däremot,ja den jäkelen brukar jag klämma åt ganska hårt! Midsommar firas oftast med familjen, men lördagen efter är man fri att släppa loss lite i vänner sällskap och då är det ett ypperligt tillfälle för Vuxenbrunch!
Vi drog en repa till bordershoppen på midsommar sen var det dax att ställa iordning hela huset för fest! Framsidan städades,gräset klipptes,allt sattes i ordning,,,och sen insåg vi 10 minuter innan folket skulle komma att det aldrig kommer att gå att sitta på framsidan! Det var så varmt att borden nästan smälte!! Så hela brunchen började med att alla fick ta varsitt bord och några stolar och möblera på trädäcket på baksidan där trädet erbjöd välsignad skugga och den lilla vind som kom kändes lite åtminstone! Sen hjälptes vi åt allihopa att sätta iordning all mat och Hanna hade gått bananas med två olika sallader och en himmelsk gås i chimichurry som jag kommer att drömma våta drömmar om i några decennier nu!
Medans Kapten hämtade upp alla som skulle hit passade jag på att fota upp mig med cadillacen och Chryslern som rullats hit enbart för tillfället! Tanken var ju att de skulle vara ögongodis på framsidan men så blev det ju inte. Snygga var dem iaf! Temat för kvällen dök upp en kort stund innan själva brunchen och det var såklart 60-70-tal med min stora förhoppning att jag skulle få träffa Roland och Roland besvek ikke!!
Själv körde jag på misshandlad hemmafru då mina blåtiror inte försvunnit än ,dag 10 efter operationen. Passande.
Strax anlände folket i drivor och det blev febril aktivitet i huset ,,det och asgarv!! Det var till att fota förbannat snabbt för det var så varmt att inte många av oss kunde hålla hela stassen på!
Det är LITE oklart hur kapten tänkte när han och Saabaössan kände 60-70 tal här men utspökad var han och det fungerar i min bok!
Christoffer blev åter igen bratmeister och Kapten hejade på !
Det finns många olika sätt att testa in sig ,Annicka tex testar sin bästa manspread! Med beröm godkänt.
Vi startade med maten och VILKEN brunch det blev!! Fantastiska rätter serverades från alla håll och kanter och jag är så så tacksam för att mina vänner går all in när det gäller trots att allt var lite sista minuten <3! Tack Hanna och Camilla och ALLA för rätterna,fy fan vad gott detta blev!!
Sen när maten var avklarad hände det som alltid händer,,,diverse peruker börjar vandra! Djuret som Räka haft med sig var en ny och för oss okänd varelse som obehagligt nog förvandlade varenda en som fick den på sig!
Här en ung Eddie Meduza,,
Här Ebbot,,,
Hahahahah här bara en mardröm från arkivet av begagnade husbilsförsäljare!! Äkta tjeckisk bävernylon på ALL inredning!
Och sen Hanna då,,det kvittar ju vad hon är meckar på sig,hon får det att se snyggt ut!
Här den mest intensiva glättiga sommarlägerledaren som bjuder småpågarna på braj och skryter om sin tid i Vietnam trots att han inte ens vet var den världsdelen ligger.Har även en hemlig besatthet av drottning Silvia, samlar på ALLT som det står Barbie på och har klippkort på Grottan.

Givetvis pillade jag fram sexologen med och ja,,,den förstående blicken är där samtidigt som ett intensivt begär att få samtala om utslagen du har på dina blygläppar. Klassiker!
Mongobrillorna kom såklart åter fram och ni kanske undrar när det blir för gammalt för att släpa fram igen? Så fort det slutar vara roligt.
Diverse medelålders bilprovare får dessutom uppenbarelser på ett eller annat håll,antingen att man ser bra som fan med ett par glasögon eller alternativt att det fanns en gång folk som hade det massa värre än ens egna åldersnärsynthet,oavsett vad är de som ni ser till gagn!
Varför får jag alltid Bosse Bildoktor till mig när Turbo fläker upp detdär leendet???? Bosse bildoktor på nudistläger med en nytrimmad lövblås och lite viagra i högsta hugg,,,jadå.
Värmeslag var en verklighetsfaktor denna dagen,det är dock inte det Kapten lider av ,det kallas Jesuskomplexet och ser ut exakt såhär. Frågor?
Jesus loves U.
I onsdags sprang jag på 2 par simfötter och jag visste exakt vart de skulle placeras! Effektivt på mina människors fötter i ett stafettrejs som innehåller spår av rallykrocket och såklart en hint av irländsk julafton. För att jag inte ska få diverse lårbensbrott på halsen gav jag siffran 4 varv endast och jag tror nog att det var ganska lagom,,det var redan svårt att få lagmedlemmarna på rätt bana.
Efter det en kär favorit i repris,T-rex charader!
Två deltagare ur vart lag valdes ut och så fick de sedemera utföra små charader som jag hittat på i förhand och lagen fick gissa. HÄR Dök även jimmy tillslut upp OUTKLÄDD!?!?!!!
Detta skulle straffa sig.
Det är inte jättesvårt att ratta dessa kostymer men om batteripacket hoppar av usb sladden så slokar Rexen ganska rejält,,,ett återkommande problem för lag blå och Christoffer inuti den 300 gradiga bastun. Trots detta gjorde han BRILJANT ifrån sig efter ett depåstopp på ca 1,5 minuter där en elektiker kallades in för att åtgärada felet.
När denna delen var över stod det så väldigt jämnt och ett Finländskt Humppa quiz avslutade tävlingen till lag rötts fördel!!! Rafflande.
Efter det var det dax att straffa ut Jimmy för att han kommer outklädd och en snabb genomletning i garderoben resuterade i denna svåra dj duon från Sillaröd. itzac och Liam.
Sen när alla måsten är slut blir det fri hopp och lek dvs alla tolkar det lite olika.
Jag vet inte VEM som nämnde en tävling där man skulle hjula men en gång gymnaster alltid gymnaster och Boel satte sig för att just jula (längre fram än vid denna tidpunkten,då folk är sladdriga nog i benen)
Inga lårbenshalsar skadades i skedet av denna tävling ,däremot någons kränkta självbild att man INTE är så smidig som man varit efter att man hållt upp i 30 år med gymnastiken. Hårda sanningar denna dag.
Kom ihu:störst kanon vinner.
Vi kom fram till att Togge har ett abnormt stort huvud och passar därför endast som insatsstyrkan :sniper enheten eller Ballerina. Oklart vad han valde i slutändan men ingen dog så jag antar att tåskorna kom på. Rimligt antagande.
När skuggorna på terassen ÄNTLIGEN började bli lite svala släpades böggeten fram och städades av! Ett år sedan sist och nog fasen höll den måttet än en gång!!
Någon har varit sugen sen Linköping på att få se geten,,,en sann dröm för Könsankan!
Ja ,,sen lekte vi lite som vuxna i bjäresjö gör. Faktum är att bara vuxna i bjäresjö verkar kunna leka så som dessa gör! Allt jag tillhandahåller är ett datum, leksaker och ett soundtrack för att sätta tonen,sen fixar dem allt annat! Bilderna talar för sig själv skulle jag säga.
Sakta men säkert trillade folk av tills det bara var jag och Kapten kvar och tekniskt sett var bara en av oss närvarande så jag modellerade in Kapten i sängen och satte mig för att städa upp hela festan ,stuva undan allt och sen sätta mig i orangeriet med en tallrik rester från himmelen! Det verkade sim att det skulle bli en tropisk natt så jag gjorde slag i saken och bäddade upp där ute,grabbade tag i en Cava som var halvfull ,tände några ljus och satte paddan på skräck och sen bara njöööööt jag tills sömnen kallade mig
.
Jag vill tacka vännerna för att de alltid fyller varenda sekund av festerna med oförglömliga minnen. Denna dagen var en av de som kommer att landa i livsarkivets minnen. Att lyckas pricka en sådan magisk helg,att denna lilla oplanerade sammankomsten plötsligt blev såhär galen och att få sitta här i slutet för att scrolla igenom bilderna och än en gång behöva bytasmåbyxor,,,DET är livet.


