Sidvyer, senaste månaden

lördag 25 februari 2012

En Eriksson till!

Tobbe fyllde 18,och han har väntat sen han var 16 år på att få lov för lagen ,fadern och modern;) 
Ja åtminstone önskar jag att det var lagen,,,tyvärr är det bara rekommendationer inte lag,och det krävs ju målsmans godkännande om man ska tatuera under 18,,men om ni hade sett de föräldrarna jag har träffat här ,som låter sina barn tatuera sig hos en hemmatatuerare när de är 13 år gamla,,ja då inser man att alla föräldrar inte förstår barnets bästa. Okej att 13åringen var helt galet glad och tuff för tatueringen när hon gick i 7:an,men sen,när hon är 25 och inser att my little pony eller nalle puh i troskanten (extremt dåligt gjort dessutom) inte är så hett,,,
Det går ju inte att säga något till folk i 16års åldern,de placerar en bara direkt i ett fack som "dryg vuxen kärring"  och slutar lyssna efter 2 minuter,och då spelar det ingen roll att de 10 år senare plockar fram moralpredikan ur det facket och tänker "fan",,då sitter den där.
Långt inlägg om en ganska vanlig sak,men min blogg mitt universum och stor cred till Tobbe,som faktiskt väntade!

4 kommentarer:

Maja sa...

Dig är det alltid värt att vänta på!
Varje gång jag tittar på min rygg tänker jag jävlar vilken tur att slumpen föll sig så att jag fick vänta och hamnade hos Stina istället.
Inte för att han som skulle gjort den annars var en hemma tatuerare men han borde fan nock inte tatuera.
Min dåvarande arbetskamraters kommentarer till skissen "de ser för fan ut som ett paraply"...
enough said.

Åsa TJ sa...

Stor kred till dig som faktiskt håller på dina principer!

Sis sa...

Lagen, fadern, modern och den helige Stina ;))

Henric sa...

Ibland undrar man om inte 25 hade varit lagom minimiålder...