Sidvyer, senaste månaden

onsdag 15 augusti 2012

Trassel och piff i en strid ström.

Skippade att blogga igår,mina fingrar ville bara inte vara md mer. D är lite lite bättre idag,tack gode gud,så nu samlar vi lite jobb som halkat efter:)
Evelina påbörjade sin arm ,ett ganska rejält projekt som tog en hel dag,men hon satt som en klippa och sade inte ett ljud om att det gjorde ont. Finne in i själen förklarar en hel del av hårdheten!
Sandra hade en gammal Vollsjöö källarsynd på armen som behövde trollas bort lite. Det är ett rätt stort och svart tecken så en cover funkade sådär,,så då får man gömma den istället och förvilla synen lite:)
 En  maskros på ett maskrosbarn. Lite då och då får man in lite smått hysteriska kunder med ett helt entourage  av handhållare . Det är alltid lite underhållande att se en människa riva upp sig så till den milda grad att en tattoo blir något av det största som hänt på länge för dem. Utmattande för kunden men rätt så underhållande för en annan;)


3 kommentarer:

. L i n n e a sa...

Riktigt fin arm med rosor! Självklart var de andra otroligt fina med, men rosor är klart favoriten :D

Mama Jo sa...

Gud va fin maskrosen är! Riktigt snyggt gjort :)

Falken sa...

När jag der denna tatuering tänker jag direkt på en dikt av Nils Ferlin. En av verserna lyder:

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Detta är en en av mina favorit dikter.