Sidvyer, senaste månaden

fredag 25 juli 2014

SM i shoping

En gång om året åtminstone brukar jag försöka ta en vardag i Malmö med vin lunch och shopping,mest för att det känns så förbjudet en vardag,och därmed mycket roligare!
Jag startade dagen rätt tidigt ,och tur var väl det,för när jag kom till studion möttes jag av denna synen. Inget ovanligt om det varit höst ,men nu har det varit torrväder i evigheter och grannarna KAN inte slänga ut så mye vatten från balkongen,,Ställde mig på kullerstenen och lyssnade. Det porlade rejält och kullerstenen under mig var saggig som en madrass;) Vattenläcka.
 Ringde Ystad kommun som snabbt som ögat skickade ut ett par gubbar för att titta,och som i sin tur snabbt skickade ut en grävare . Stort bock och applåd till kommunen för att de dealade med detta snabbt och bra!
 Jag galopperade till stationen där Malin väntade,och tillsammans åkte vi in till Malmö med universums långsammaste tåg. Det var först en kvart försenat,och sedan körde det mesta delen av vägen i 30 km i timmen. Man börjar lite undra vadfan det är frågan om med tågtrafiken,blåser det ,är det för kallt, är det snö eller är det för varmt ,då funkar inte tågen alls,, Men senvår är ju ett bra tillfälle att åka tåg! nej vänta då strejkas det,,,
 Det kunde ju kvitta eftersom vi mest babblade. Vi hoppade av på triangel och rörde oss ned genom ett uttolkat malmö. Otroligt trist att se hur mycket som stängt igen på gågatan där stora lokaler bara står tomma och ledsna:/  Triangeln däremot har blivit så attans bra så det finns inte:) Riktigt vackert och fräsch där inne med nya roliga butiker!
Vi rörde oss nedåt mot lilla torg och satte oss på Johan P,ett relativt nyöppnat ställe i lokaler som jag länge undrat varför består tomma. De vackraste jugendfönstrena och ett golv innanför som jag skulle kunna döda för. SJUKT stor och imponerande markis,,,

 Fisk är det som serveras på Johan.P och  de har en magiskt fräsch fiskdisk inne i det öppna köket där de duktiga killarna sliter i värmen.


 Ta en sväng hit,parkera i pgrarget bakom Åhlens ciuty och spring RÄTT på det,det ligger liksom i den lilla gränden bakom Åhlens city och lilla torg. Lugnt,lummigt och skönt!
 Vi rantade rundor i den stekande hettan mest hela dagen och hade faktiskt svårt att hitta ett vattenhål,då allt var igenbommat eller inte öppnade förrän 5 ELLER var enbart för turister på gågatan. Vi hittade varsin Mojito på Gränden så småningom och sotade på deras magiska innergård.

 Sen shopades det ännu mer! Efter några timmar var vi båda helt slut och tog kvällsmat på Scandic vid triangeln.Som vanligt är deras tapas riktigt jäkla bra och det är en fröjd att sitta där inne i den luftiga lokalen.





 Sen bar det hemåt kanske nästan om det skulle gå  mm. Upprepade meddelande i högtalaren om att ersättningsbussar skulle gå till Ystad men att problemet skulle vara löst till 17,,klockan var nu halv 7,,tillslut kom där ett tåg iaf som singlade sig mot Ystad. Jag satt och gruffade över grafittin på tågen,,hata jävla grafitti,det ser ut som skit. Måla i din egen jävla lägenhet och låt oss andra slippa.



Vi roade oss ganska gott medans vi väntade på kommande tåg,mötande tåg och allt annat som stod stilla,och tillslut var man hemma efter en lång underbar dag i Malmö,med underbart sällskap:)

Inga kommentarer: