Sidvyer, senaste månaden

söndag 2 november 2014

Bistro Royal ,Malmö

Vi bestämde att vi skulle in och äta  på en ny restaurang i helgen,eftersom både jag och Vera är gräsankor ,då Virus och Kapten med company är i Texas för att kolla på F1! Jag är INTE avundsjuk på den flygresan kan jag så jäkla ärligt säga. Att sitta 13 timmar i ett större treorör på 10000 meters höjd är liksom en grej jag föredrar att portionera ut till max en gång per år;)
På tåget in trillade vi över Rödluvan och några andra döingar,det är helt kalt Halloween,och jag är lite pårken att jag missade att klä ut mig!
Cathis och Maritha följde också med och ganska snabbt fylldes den lilla lokalen med vårt tjatter,det tenderar att bli så med 4 ladies ;) Det var otroligt roligt att träffa Cathis igen efter massa år av Stockholm,vad FASEN kan där finnas att göra;)


Bistron är en liten liten lokal som är magiskt utsmyckad från topp till tå,ett riktigt mysigt krypin med jättebra service. Maten är främst italiens/spansk stil,mixat  tapas och italienska rätter,en riktigt intressant blandning. Jag startade med en  mixad tapastallrik,och portionerna var väldigt stora! Jättegod bläckfisk och kroketter,räkor och småbitar fisk bland annat! Inte mäktigt friterat utan fräscht och krispigt.

Servicen är väldigt attest,och italiensk på alla vis,dvs killen som tog vårt bord bestämde lite själv vad han tyckte vi skulle ha,och jag GILLAR det,sålänge han faktiskt vet bättre än ensjälv,och så var fallet:) 

Till huvudrätt tog jag dagens fisk som var piggvar,och trots ett ganska sparsamt (men vackert) utseende var där massvis med smaker!! Fisk lagad till perfektion med fräscha grönsaker,en riktig höjdare!

Vera  tog en risotto med serranoskinka, som även den såg rätt magisk ut,jag hann inte smaka den,så jag tror den var super ;)

En guttig efterdrink på Kaluhacoffey,gjord på riktigt mustig espresso ihopa med en crème brulé. Efterrätten var inte riktigt min grej,och den var lite väl lös,men smaken var där absolut inget fel på.



 Vad där än var i de få glasen vin vi tog så funkade det,det var liksom lite dimmigt när vi åkte hem med 23 tåget;)
 Jag är SÅ övertygad att alla andra i tågvagnen var precis lika roade som vi,,??
 Vera kommer att strypa mig för detta,men jag skrattade så jag fes åt det;) Vi spenderade tågresan hem med att lära oss hur vi dansar genom Stampa med Leroy  ta en titt och grina ihjäl dig;)  Danslektioner för vita
Tack för asgarven ladies,det var fanimig längesedan jag hade så roligt:)

Inga kommentarer: