Sidvyer, senaste månaden

tisdag 28 juli 2015

Lite helg,lite shoping!

Helgen flög förbi och trots en ledig lördag (min kund krockade på vägen hit)  så sov jag bara bort den,,är så överväldigande trött att livet just nu är svårt att upprätthålla,men jag kämpar på.
Efter tuppluren i en iskall studio åkte jag hem och värmde  mig på trädäcket med ett välförtjänt glas rose.
Otto älskar när man joinar honom på trädäcket och han babblar i ett ,,
Efter det var det middagsbjudning på Gorkijpark med räkor och avocado till förrätt (stod jag för) och underbar kalkon  från ingelsta till huvudrätt:)

Skölden stod för underhållningen?



Han bevisar dessutom att det inte behöver vara tråkigt att reparera elektronik. Det är bara farbrorglasögonen på näsan som saknas!

Till kvällningen kom kottarna och bi matade med ostbågar. De är ytterst orädda för oss och katten;)
Männen står för uppröjningen och diskningen och det går då alltid åt helvete!
På söndagen hade jag och Marita planerat en shoppingrunda  på nya Triangeln,ett riktigt trevligt ställe förutom att man omöjligt kan hitta där,tydligen ett modernt koncept bland shoppincentrum numera.
Triangeln har små skyltar överallt som pekar åt håll de  inte alls leder till med små  symboler man inte fattar alls,,,?? Fisk och sperma åt höger upp?
Vi lärde oss att Triangeln inte tror på Vin och shopping och man kan bara ta en stänkare på Texas longhorn (som enl mig inte har något gott vin och ingen trevlig atmosfär) och ett kinamatshak som inte heller erbjuder en ok  atmosfär,så vi drog en liten bit ner på gågatan till Bees , och det visade sig vara ett genidrag. Extremt goda drinkar och väldigt bra mat,allt i  en HBQT-vänlig atmosfär vilket var väldigt uppenbart:)
En väldigt humoristisk meny med;)

Vi shoppade loss lite till och  avslutade dagen där igen med ett par Cosmos till;)  Allt som allt en riktigt bra dag. Att shoppa är väl roligt ,men att ta  hem en massa saker  är inte lika skoj då vi  bor så litet som vi gör. Längtan efter en walk in att fylla och ett badrum att lägga saker vid badkaret är överväldigande just nu.
Sen  en liten uppdatering ang Fulltofta plancherna, de gör sig attans så bra inramade och snart ska man kunna köpa dessa   om man vill:)

1 kommentar:

Christine sa...

Åhh vad gott det såg ut!!😍
Och grymt snygga planscher!!👌