Sidvyer, senaste månaden

fredag 6 oktober 2017

Att få träffa världens vackraste man och att få gästa hos underbara Catapult!

Ett bra tag har  jag letat efter "nästa trappsteg" i karriären,något som puttar en framåt i skapandet och får en ur de trista hålen av slentrian man ofrånkomligen faller ner i när man jobbat med en och samma sak i 16 år. Inte anade jag att det skulle bli i Stockholm av alla 
ställen? 
Ja fick fineskort på Måndag morgon när jag åkte upp för att gästa på Catapult  tattoo  hos Fabio Persegani och Emilia Lee. Jag har aldrig träffat  dessa människorna live  och ändå vågade jag drista mig att fråga om det just fanns en möjlighet att gästa,jag hade nämligen ett par kunder på G i huvudstaden jag inte kunde missa. 
Systers ville också med och  ta en välbehövlig mammapaus från vardagen så vi bokade hotell  och  mös. ner oss på Måndagen och bara fanns till!
Hon visste inte riktigt hur bra hon hade bokat in oss (lägesmässigt)  men nästgårds  till vårt hotell First Hotel Norrtull fanns Bishop Arms,,väldigt lämpligt!  Hotellet vi bodde på var väl ok,en lite cool industrikänsla i lobbyn/restaurangen  men det hade lite att önska i fräschetsavdelningen. Jag är INTE känslig,men jag fick städa av toan själv när jag checkade in,toasitsen vad helt lös så man liksom riskerade att fara av,och det kan ha varit det som hänt med golvet i badrummet, här har någon tyngre landat och slagit ut  klinkersen;) INTE fräscht alls,däremot var rummet oklanderligt! Det som gör att jag troligen aldrig bor där igen var att  när vi gick ner på frukost  sista morgonon och sedemera kom tillbaka,då stod vår dörr på vid gavel !!Det går i princip inte att missta sig att stänga,det är smäcklås och dörren svänger oavsett inte upp om man öppnar den,,allt fanns kvar på rummet tack gode gud men det var bara för obehagligt för att bo där igen.
"sprinkled with svartmögel"
Nervös över att träffa dessa nya människorna som dessutom är branchfolk( ja,ni anar inte vilka underliga figurer det finns i vår branch)  beger jag mig till Catapult för att spana in omgivningarna och reka inför morgondagen,,och  blev helt tagen av hur jäkla fint där är!! Jag vet inte vad jag hade förväntat mig,men inte på något sätt den vackra miljön  och det varma mottagandet jag fick av Emilia när jag lite försynt stod utanför och  velade!  Denna studion är något av det enklaste,varmaste och genuinaste ni kan hitta i Stockholm,utan attityd ,utan krusiduller med ett rakt och ärligt bemötande av  kunderna. Hit rekommenderar jag er verkligen att gå ,ni kan inte bli besvikna!

De var dessutom så jäkla snälla att bjuda med oss ut på kvällen på Raw sushi   och det var såklart även det löjligt bra. Avslappnat,som om vi faktiskt känt varandra  en längre tid,,inte komplicerat alls! 
Maten på Raw  var för övrigt übergrym,om ni ska äta sushi i Tokholm så passa på att testa dem,specifik deras maki rullar,,to die for!



Dagen efter var det min trogna stammis Jessica som fick solfjädermalen tatuerad på insida vad,ett litet lagom jobb att värma upp med  inför morgondagens stora nervösa projekt.
Kväll nummer 2 testade vi la Taberna bara ett stenskast ifrån hotellet och blev riktigt nöjda med Emilios Tapas. Det står specifikt i  menyn att om man är riktigt hungrig tar man 3 tapas,,,Jaha tänkte vi,för fågelmunnar och bloggmagar eller? Startade ändå med 3 för vi VILL ju vara fågelmunnar. Har aldrig blivit så mätt på så få rätter!  
 Kunde however inte hitta en enda rätt som var utan vitlök  så jag blippademorgondagens  "stora" kund och förvarnade. Det visar sig att han r mansförkyld  och kan inte ens lukta sig till senapsgas. Bra för mig,miundre bra för tatueringen som vi planerat.


Jag fick reparera en. 15 år gammal synd som var så hårt körd att det inte fanns mycket mer att göra merän att piffa lite  med färg och nya linjer här och var.


Så istället för att göra en större på ryggen fick det bli lite småfix,,inte för att jag klagar,jag skulle gjort lite vadsomhelst  för att få prata med Herr Olausson,aka Hercules i gladiatorerna.  Vårt största problem den dagen var att han inte fick plats på ovanvåningen!! Takhöjden räckte inte för att husera en demigud ,men så skulle han också bara ligga ner så det löste sig ganska bra!   Denna mannen,enligt mig en av världens vackraste varelser,är inte bara Modell,PT,gladiator och Salmings ansikte utåt,han gör nu sin AT för att sen bli barnläkare,, man undrar i sitt stilla sinne hur jävla mycket A-barn man får bli eg?  Otroligt trevlig och,,ja normal!? som person,något man inte förväntar sig,men alltid innerligt hoppas på!

Jag hoppas vi kan få till en  sittning till för att göra dendär ryggen men får vi inte det kommer jag att vara för evigt tacksam för att jag fick denna chansen att  fråga ut en  människa jag varit så nyfiken på ett bra tag. Hur pressen är  att vara den personen han är,hur hans utseende hjälper och stjälper i vardagen,,ja jag tjatade   förmodligen hål i huvudet på honom ,men har fått måååånga svar!
 Jag lämnade alltså Catapult som en lycklig flicka och  jag TROR att Fabbe och Victor    kan stå ut med mig åtminstone en gång till  där uppe,en gästning jag mer än gärna gör om!  Det visar sig att båda dessa herrarna  ritar allt sitt  på en IPad pro,något jag varit motståndare till rätt länge. När Fabbe då varsamt lägger sin iPad i knäet på mig och säger "lutar du på pennan kan du skugga som med en vanlig penna" ,,då var jag såld,,
 Så börjar då en ny era  där jag ska försöka bli bättre på en iPad än på papper,,
Det blev ett dyrt besök på Catapult;) 

1 kommentar:

Maja sa...

Åhhhhh! Fick prova iPad med adobes appar på praktiken nu. Sååå roligt oh som inte ens kan rita. Ska bli kul och se vad du kan åstadkomma med de verktyget!
😍😍😍 Sen om du gillar asiatisk mat - boka bord på Farang nästa gång du är uppe 👌🏻👌🏻👌🏻