Sidvyer, senaste månaden

tisdag 13 februari 2018

Bokningsdagen,,aftermatch

 Bokningsdagen skulle bli enklare,men det har istället blivit samma panik flera gånger om året.
Första bokningsdagen antog jag att det skulle bli mer anstormning från folk som inte läst att det  kommer en ganska snart igen och att det denna gången skulle bli betydligt färre.Så blev det inte,det blev tvärt om, och bara tre som ville ha i slutet av året,,ca 180 mail.

Jag KAN inte hjälpa det,men när jag sitter och läser igenom mailen och flaggar vad jag kan och inte kan ta mig an ,väljer ut rent tidsmässigt vad jag hinner med och sen börjar maila in folk,,då börjar hela rummet snurra,jag får tunnelsyn och mår allmänt apkass!

Det är INTE ett "tycka synd om" inlägg detta,utan snarare en trevare till varför det ska vara så jäkla jobbigt ? Jag är INTE en person som har lätt för panik,det har bara hänt en gång tidigare och då var jag ruskigt sjuk. På bokningsdagarna dock,då händer det ofrånkomligen en gång oavsett hur avslappnat jag försöker få det att bli. 

Att sen få tillbaka arga svar hjälper inte alls även om de är väldigt få,man drar sig för att öppna mailen bara.
Denna gången tog jag i alldeles för mycket och kommer inte att kunna hålla mig till en bokning i kvartalet tyvärr,,

Det som blev tydligt detta året är att folk inte alls fattar vilken tid det tar att göra en helarm och att det såklart kommer att kosta pengar.   Ja,jag är dyr det håller jag med om men så ska inte tatueringar vara en dussinvara heller,det sitter för livet och förtjänar att få sin tid och sina utgifter. Att täcka en hel arm och vara nogrann är ett koncept som inte går ihopa med hastighet alltid.

Jag är jäkligt tacksam för all buisness jag får,verkligen,men att bara ha 2 armar och ett liv gör detta till en rävsax för mig,,,
Kämpar på,,,

Inga kommentarer: