Sidvyer, senaste månaden

torsdag 14 mars 2019

Bokningsdagen den 22:e April 2023

Bokningsdagen  22:e april  drar närmre och som vanligt drar jag igenom de stora "bra att veta" sakerna. Det mesta är som vanligt  men  Vi tar det igen:
 NÄR JOBBAR DU? 
Jag jobbar tisdagar-fredagar 11-17 non stop,dvs du får 6 timmar oavbruten tatuering för en heldags pris,7700. Halvdagar 11-15 kostar 5500.  Jag jobbar även Lördagar 11-15 MEN dessa finns det såklart ett begränsat antal av och just nu verkar alla enbart kunna komma just lördagar eller söndagar eller efter kl 18.00 på kvällarna. Kan man bara de sistnämnda tiderna kan man i princip inte tatuera sig. 



SÅ,över till det gamla vanliga. 
Mailen är eyescreamtattoo@gmail.com 
 Mailen på bokningsdagen behöver komma in mellan 00.00-00.00 så ni behöver inte sitta uppe  och vänta till sent på natten, det är INTE först till kvarn som gäller. Man får svar dagen efter vare sig man fått tid eller ej. Får du inget svar har jag inte fått ditt mail. INGA meddelande på facebook tas emot den dagen,det går då inte att hålla reda på jobben.

Mailet behöver innehålla VAD,VAR och ungefärlig STORLEK .Det är inga exakta uppgifter som behövs,men har ni lite referensbilder på ungefär hur ni tänker hjälper det massa. Man kan alltså inte skriva "önskar tid för tatuering" ,det är för mig omöjligt att veta hur stort,om jag kan/vill göra den och  tidsåtgång. 
 Har ni datum ni INTE kan,bifoga dem,det blir möed lättare att boka in folk då. Jag bokar in januari till April denna bokningsdagen så vill ni ha senare är detta inte rätt bokningsdag. 
 EN persons förfrågningar per mail om inte det gäller en vänskapstatuering eller så. Skickar man in förfrågningar för hela familjen på olika projekt är chansen liten att någon alls får tid, det blir helt enkelt oöverskådeligt för mig. 


Jag tatuerar fortfarande inte barnens namn,siffror,stjärntecken fötter och händer mm och det är inte lönt att bli arg för detta, jag har mina personliga anledningar  och det finns hundratals jätteduktiga tatuerare som fortfarande gör det. 
Massproducerade saker såsom  vissa mandalas,drömfångare fågelshillouetter mm gör jag inte ,för ERT bästa.

Hur lång tid tar en helarm? 
Allt är beroende på hur stor din arm är,vilken typ av motiv du vill ha och hur ont du tycker det gör. Allt från 4-7 heldagar  kan det ta med dessa olika variabler. 

 Jag är 15 år men har fått tillstånd av mina föräldrar,tatuerar du då? 

Nej,,absolut inte. En tatuering är inget man behöver,och du kanske ska låta kroppen växa färdigt först innan du sätter något där som varar tills du dör. Jag vet att det låter kass nu, men oftast väljer man motiv när man är 15 som man bittert ångrar när man är 25. Vänta tills du är 18 ,det är bara du som kan stå för dina egna misstag,dina föräldrar kan inte ge tillstånd till något de sen inte kan rätta till.  

Jag  vill så så gärna tatuera mig hos dig MEN jag är student,hur löser vi det? 

Denna frågan tröttnar man ju aldrig på. 
Du studerar hårt hårt,skaffar dig ett jobb och bokar tid på nästa lämpliga  bokningsdag. 

Jag har en gammal tatuering jag vill täcka över,går det? 
Jag måste ALLTID ha en bild på det du redan har så man ser hur stor den är ,vart den sitter och hur mörk den är. Som regel går bara svart över svart (inte skuggat,tribalsvart,helsvart,svart som natten) 
så det GÅR inte att täcka en befintlig gammal tribal med en mandala tex,,det är omöjligt. Många gånger går det att täcka gamla synder med något nytt större men det är väldigt individuellt och rätt svårt  och det är sista chansen man har att rätta till det så det är viktigt att man gör det helt rätt. 

Gör du porträtt? 
Ja ,om det finns en BRA förlaga ,stor och tydlig gör jag det. Jag kan inte  göra ett bra porträtt på din mormor och morfar utifrån deras bröllopsbild där ansikten på fotot är ca 1 cm höga,,jag kan inte se några som helst detaljer där och då försvinner allt hopp om likhet. 

Gör du små tatueringar? 
JA,GÄRNA!  Det verkar finas en uppfattning om att jag inte gör småtatueringar som texter mm,det är så så inte sant! Älskar att få göra de små sakerna med,bara de inte är massproducerade så är jag nöjd!

Kopierar du andras tatueringar? 
Många gånger får man förfrågan att göra en kändis tatuering ,EXAKT så. Absolut inte,du bör  inte vilja ha en annan människas tatuering ,det är deras högst individuella ägodel,inte din att rippa rätt av oavsett hur känd ägaren är.Oftast har så många tänkt samma feliga tanke så du får något som redan hundra tusentals andra har. En liknande fast ändå väldigt egen går skitbra , lita på din tatuerare att de ska kunna fixa något helt eget åt dig. 

 VARFÖR TAR DU INTE DIG AN MITT PROJEKT!??
Det finns en del anledningar  och inte en enda av dem har med mitt högmod eller divalater att göra. 
Vill du ha något som inte är min stil (oldschool,strikt japanskt,cartoon ,strikt black and grey mm) så är jag DÅLIG på denna stilen,dvs jag kommer inte att ge dig den tatueringen du förtjänar. Är det en stil jag behärskar men ditt projekt känn inte överskådligt eller att jag helt enkelt inte kan se det framför mig på ett bra sätt,då tackar jag nej,åter igen för din skull. 
Barnens namn gör jag inte ,dels för att det är så otroligt vanligt att det är massproduktion på det nu och dels för att jag som barnlös inte orkar höra på hur barn är meningen med livet,kort och gott.
 Sen till alla de andra  som inte får tid på bokningsdagen,,det finns helt enkelt inte tid på dygnet till  de ca 100 som söker de ca 30 platserna. Det är så enkelt. 

Tror det var allt som behövdes skrivas men har ni fler frågor inför ,tveka inte att maila med dem. Bättre att vara förberedd:) 













Inga kommentarer: