Sidvyer, senaste månaden

söndag 13 februari 2022

CORONA ÄR ÖVERRRR!!!

Eller ja, den är inte över men mänskligheten får leva med att smittan härjar och att folk blir råsjuka. Restriktionerna släpptes iaf helt den 9:e februari och  den 12:e skulle vi träffas,,alltså på riktigt TRÄFFAS och kramas och stå nära och HÄNGA och hosta på varandra ! Som vanligt tänker jag lite snett eller iaf lite optimistiskt  och i början av veckan inser jag att jag har fem monsterjobb framför mig OCH en fest att rodda upp,dvs det betyder att man sakta men säkert får tömma hela huset på glas och loppisprylar där vi ska sitta, och DET tar sin lilla tid;) Inte nog med det ,jag skulle tatuera Kapten på halsen på lördagen och det stressade mig över alla gränser,,jaja ,det som inte dödar härdar och jag kan meddela att jag idag har en hud och hjärnbark av råläder. 
Dagen D kom och jag tror ni kan se på killens min att han är rätt nöjd ,,över att det är över ;) 

Lite i Kaptens  stil trogen ändrar han stil sådär över en natt och plötsligt kom kedja,HD och halstattoo fram och nu ser han ut som,,jamen som en badboy deluxe;) jag tackar och ser roat på hur denna mannen aldrig slutar att förvåna. 
 Vi var 7 ugglor och tre gamar kvällen till ära och jag bestämde mig för att ikväll var den perfekta kvällen att startat en inte ont anande Chatis 50:de årsfirande. Vi firar 50 ett helt år så ni vet ,det är sen gammalt. 
Ugglorna bestämde att nu ska det inte bara pratas om det ,nu ska hon fan iväg  på Sweden rock, så  en endagars biljett till Lördagen låg i paketet från oss alla med tillhörande sovplats mm;) 



Liten blev lite överväldigad av alla de nya människorna man kunde kela med och betedde sig något gränslöst ,något intensivt i 4 timmar och har idag inte gjort en enda knop;) 


Maritza fick också ett något mindre pampigt paket men ändå! stora förändringar väntar och det ska man fan ha marsipanbröd för! 

Tammie fick en annan slags,,kauga.

Bordsfåglar,,,det kan vara det mest besudlade släktet av djur man träffat på. Jag får konstant plocka bort saker från dem efter fester,tex fasttejpade cigaretter eller som igår ,en kantarell ur anuset på Guldtuppen. 
Jag visste att det skulle gå på ett eller annat sätt ganska stadigt utför för kapten denna kvällen då jag matat honom med rödvin sen kl 12 för att han skulle stå ut med halsen och han visade inga tecken ALLS på att vara trött eller dylikt, men sen hände detta och man visste att allt inte stod rätt till.

jag har hittat så fantastiskt många nya mongoglasögon på diverse loppisar ,så hela kitet åkte fram och inga glasögon utan peruker som man säger så  både peruk och mössor kom fram! 




Vi tyckte att rövenkören behövde uppvärmning efter alla dessa åren av att inte få ha framträtt  och därav kom detta fotot till,,det kommer lite kiss när jag ser på detta ;) 






Det provsatts även en hel del Nightrod och sparkades en del däcks som sig bör när en ny familje medlem har införskaffats! Lisa vill inte ha en så,,nä.




Sen fick ju jag en så härlig julklapp av Nova och Thea,,tack töser,den förgyllde de senare timmarna av festen helt fint!!Pungen var svåruppblåst och jag TROR det var därför jag förlorade denna leken! 

 Vem hade trott att Lady Teske var en sån jävel på kukfäktning men det var hon iaf och jag fick se mig besegrad som fan! 

Jag hanterade sorgen rätt bra ändå.
 Ja,,needless to say så var jag luddig I huvudet imorse men det var inget emot hur kapten kände sig imorse,lite tjock i halsen och tveksam till livet men AJ så jävla rätt det vara tt få träffas igen!!!! Det var för länge sedan! 
Over and out.







Inga kommentarer: