Sidvyer, senaste månaden

tisdag 2 april 2024

Samlade hopp och lek!

Det har gått ett slag sedan jag rapporterade och det är för att det roliga kombinerat med jobb har stått som spön i backen så nu samlar jag lite skojs här med start :Min födelsedag!  Jag ville gå ut och äta på vårt numera favorithak Sushinu och det skulle första bara vara jag och Kapten men sen ville gänget också fira så ja,, jag bokade loss! 

 Det var minsann nästan full pott denna kvällen,tillockmed Helldéns gästspelade! Jag fick en känsla av att denna kvällen skulle bli en såndär bra en;) 



 Jag fick dessutom en fantastisk bukett blommor av Sushinu!! Jättetacksam och lite överväldigad!


 En födelsedags drink från Cathis som inte kunde vara på plats dessutom,,ja det kommer att bli en sådan kväll;) 

 Maten var som vanligt så jävla bra och jag suktar alltid efter att komma tillbaka hit så fort jag varit här! Det högsta betyget man kan få.




 Efter maten dök efterrätten upp ,complimentary on the house,och i skuttade rätt in i dimman!! 


Kärleken låg tjock i luften redan vid matbordet och tjuckare skulle det bli framåt kvällen!

Marita fick sina chilidrinkar på löpande band och jag har hört ryktas att det odlas chili enbart för dessa nu;)

 Vi flyttade oss in i baren för att liksom avskärma vanliga dödliga gäster från vad vi ibland kan urarta till och där blev det minsann både dans och hångel;) 



Jag hittade en halv papegoja på Wish och den passade hamstern så bra att den stannade där minsann! 


Efter att vi tråkat den mest underbara av personal på Sushinu var det dax för sorti och vi fick ytterst generöst sjuts hem av en av servitörerna vilket vi var tacksamma för!! 
Det blev den mest ickelagoma födelsedagen jag bara kunde hoppas på ! Tack allihopa för detta!!! 


 Sen var det dax för det årliga "knyta kontakter ,mingla och känna klämma på nya produkter" mötet på tattoo meltdown i Trollhättan och detta året tog jag med mig en 1,5 manna stark crew av Lady Teske och en guldhamster!! 


 Planen  var eg att vi skulle tävla med Lisas ben men hon skaffade sit en så brutal förkylning veckan innan att vi inte blev redo för det så ja,,det blev mest mingel och lite produktkoller,sen Cava,,ja det och sen hände det ju en liten grej,,





Vi satte oss där det fanns plats och det råkade vara framför lilla scenen där det sjulle hållas en karaoketävling med massa fina priser. Problemet var bara att endast tre pers var anmälda och så kan man inte ha det. En mycket entusiastisk lekledare tyckte att jag kunde ställa upp och vad fan,,ETT nummer kan man bjuda på (jag kan verkligen bara ett också) så så fick det bli. Jag råkade sedemera gå vidare i tävlingen och vi fick skjuta på vårt restaurangbesök två gånger!! Hahahah när så väl sista detävlingen körde och jag blev brädad av en särdeles falskhärlig Eddie Medusa ,ja då sprang vi till maten! 

 Det var så så behövligt med mat vid det laget och efter det begav vi oss till sängs ganska onyktra;) Dagen efter var det dax att ta en sväng om Lidköping p å vägen hem för att hämta upp en månskenslampa i uranglas jag tjatat mig till!! 



 Som vanlig tackar jag mina vänner för att jag får släpa med dem på allt muppigt jag hittar på utan ett ords klagan!!!!


Två helger efter det kom årets höjdpunkt,,Malmö Öl och whiskeymässa! Som vanligt är vi på plats och stöttar upp Fulltofta gårdsbryggeri men också så många av de andra utställarna;) 
Vi startde på Bullen två Krögare som räddade upp min miss där jag bokat fel dag. Vi fick plats och kunde äta världens bästa bottenmat,något som är viktigt när man ska testa destillat;) 
Dirndl är givet på en ölfestival och detta året var vi tre stark!





 Kapten hade meckat  Ventrack på dagen,ett äventyr som inte hade gått så bra och han var på ett åskandes dåligt humör,så pass att jag helt enkelt undvek att prata med honom tills han fått sin första JD och cola. 

Maten på bullen är som vanligt topp notch! Tobbe tog en råbiff,Kapten schnitzel och jag köttbullar i gräddsås.




Sen flängde vi iväg till mässan där sittning två startade kl 17 och denna gången kom vi lite väl i tid för först skulle man köa utanför,sen köa till garderoben sen köa till dryckesbiljetter och sen köa LÖJLIGT länge för att hämta ut sina glas,,detta året hade de inte tänkt till alls i den avdelningen. Det var som vanligt full rulle inne i salen och jag var glatt överraskad över hur många besökare det var i årets hittills sämsta månad.

 Vi flockades so vanligt runt första bästa proseccostånd efter den första obligatoriska Harry Bågen i Fulltoftas monter. 




Vi blev jätteglada att för första året se hela två helt okända kvinnor som sportade Dirndl! Detta kommer att bli en trend i tell you;) 
 Ja sen var det som vanligt en enda fest i destillat och min kväll gick ut på att hämta sådana till Kapten och på så sätt undvek jag att bli skitansiktad!Yey för mig,första året det lyckades.Kaptens mående behöver vi inte ta i just detta avsnittet.



 Vid 21.30 tiden var det dax att ringa vår hemlige taxichaufför som så snällt väntade utanför för att ta oss hela vägen hem eftersom skånetrafiken YET AGAIN hade skippat hyllie och triangeln som stationer.Att deras timing är så ofelbar vartenda år det är just en spritmässa börjar kännas väldigt misstänksam.
En uunderbar kväll med Tobbes första esök på Mässan,allt med bästa betyg;) 



Sen var det ju dax att bli överraskad eftersom jag fyllt år och Maritza har ockå passat på att bli ett år äldre så en lärdag morgon sent i Mars hämtades jag av mina ugglor och blev körd till Smyge havsbad!

 Där hade det hyrts ett par lägenheter och vi gjorde oss genast  hemmastadda !Allt man kan tänka sig behöva en natt i Smyge fanns med i kylen;) 
Jag hade med mig lite trisslotter oh mongobrillor och sen var festen igång,,det dröjde väl hela 5 minuter sen var allt som vanligt



 





Eftersom det nu är ett spa var det lite obligatoriskt att vi faktiskt gick och spaade,så på med alla bikinis och baddräkter och sen ansatte vi spaet! Naturligtvis väljer vi inte relaxavdelningen,,det är bara synd om andra en utedelen var full av Danskar och där var stämningen redan hög,,där passade vi in som handen i taxen!

 Alltså den här bildserien garvar jag ihjäl mig av!  Man måste ju posera i sina übersexiga badrockar och grå mansstora tossor,,så vi poserar,,

Plötslig börjar Maritzas morgonrock att ringa och JAG av alla människor svarar med en notorisk telefonskräck! 



Det var Hanna som på något outgrundligt sätt blivit inlåst i omklädningsrummet som ett litet barn vilse på badhuset! Notera Maritzas omtänksamma min.


Efter det spaade vi ,,och relaxade,,eller? 








En liten sekund tyckte jag synd om danskarna men sen kom jag på att de betalat hälften av vad vi gjort i princip och då kan de få stå ut med tutande fulla svenskor,,,,ja lite som de alltid fått göra när man tänker efter. Höjden av min dag var väl ändå  när jag snor en danskas morgonrock i tron att den är min(alla är vita och alla kastade överallt runt poolen) och får ge henne sin rumsnyckel och pepparmintsolja,,,jaja,hon var ganska lugn med det hela;) 













 När vi så spaat i hela 20 minuter och insåg att det inte finns någon bar här drog vi snabbt tillbaka till rummet för mer mingel och middag! 
 Kockarna Hanna och Boel fixade den godaste jäkla thairätten jag ätit på länge,så pass att jag nog slevade i mig en portion för mycket och blev dretmätt.
Under tiden som gott folk gjorde vår mat underhöll vi dem (mest tvivelaktigt) med singstar och SE PÅ FAN!!! Guldhamstern sjunger!! Något som enligt utsago inte hänt ens framför hennes egna barn! Ett stort steg för mäskligheten,några miljoner små trippande för en Guldhamster!! 









Efter det var det en fantastik creme brulé  som Hanna fixade och sen var det lite godnatt för oss alla;) En helt underbar lite minisemester för oss alla utan att man måste åka så långt!! Tack alla älskade ugglor för detta!!! 


























Inga kommentarer: