Sidvyer, senaste månaden

tisdag 15 april 2014

Det har börjat

Avslutade förra veckan med att sätta den sista tavlan i verket innan utställningen. Nu är det "bara" att tillverka ramar och hänga upp,måla färdigt,fixa ALLT,,,,mmmm bara.
 Fixar alla kanterna på tavlorna,vissa målas,vissa bränns. Höll på att bränna upp tanksen helt bara genom att göra detta vid ett fönster,,,obra. Nå Tanksen överlevde ,och studion med.
 Att försöka välja ut det jag ska hänga är nog det svåraste av allt!! Där är så många och jag kan omöjligen göra ramar till alla.
 Plexi blev årets val av ramar och lite ruffigare montage,lite som rimmar med art of war temat,bultar och vingmuttrar.
 Och Lokalen,,,denna underbara underbara lokal! Jag kommer dit och vill bara bo där,stanna där och bara vara där!!!
 Det första jag installerade var Handdukarna! Dessa finns i alla Önska butiker att handla,men passa för sören på på vernissagen:) 129 kr stycket ! Nu ska bara allt annat på plats.
Finaste Bitte Fagerlund som hyr ut lokalen har gett mig tillåtelse att borra och spika allt jag vill och mitt ordningssinne backa för tanken att förstöra väggarna,men jag sk göra det med ytterst varsam hand:) Nu flåsar jag på!




2 kommentarer:

Dahn-Ola sa...

Kan tänka mig att det är svårt att välja - du har ju fullkomligt sprutat ur dig riktiga godbitar.
Plexiglasramarna ser tuffa ut; ser fram emot att se dem i verkligheten då jag misstänker att en bild på dem inte riktigt kan göra dem rättvisa.

Anonym sa...

Jag vet vad jag vill ha, nu är det krig... :-D
/Christian