Sidvyer, senaste månaden

onsdag 19 augusti 2015

Tattooooos!

Jag ligger lite bakom med bloggandet om tatueringar och så kan vi inte ha det! Det har varit en rörig tid med absolut mest avbokningar ever. Försöker boka på folk och vissa tackar ja för att sen dagen efter säga nej igen,,antar att det är ekonomin efter denna sommarens skitväder. Oavsett så är jag megatacksam för de kunder som väl dyker upp och de koncentrera vi oss på idag:) 
En fjärilsvinge med piff inspirerad av Fulltofta ölens etikett:)
 Sen fick jag göra riktigt roligt frihandande på  Sanna för att hennes nya watercolourtattoo skulle passa in med texten hon redan hade. Älskar att få frihanda för att det ska passa precis på just den kundens kropp.
 Sen  kom Mia ner för att få sin jugend dam färdig,och det GÅR bara inte att få ett ok foto på hennes lår utan att det ska lysa upp  och blänka,men ser ni henne får ni be henne dra upp kjolen;)
 För något år sedan gjorde jag Alma  den lilla mopsen på hennes ägare,och  nu var det dax att bygga p åhenne. Solbrändare än de flesta afrikaner hade Alma blivit något fejdad tyvärr trots att ägarinnan använt 50 spf på henne(verkar inte ha funkat ett dugg). Det var riktigt knivigt att göra  blommor på den huden,men det lyckades och de kommer förhoppningsvis att slippa den hänsynslösa solen i framtiden;)

 Sara har länge velat bygga på och fixa till en tatuering som hon haft  som inte riktigt bli som hon ville.
 Lite mer färg och snirkel var boten för detta:)
Nettan hade en lite tråkig armlänk som hon ville piffa och så gör vi! 
Bygger på den med lite blommor och piff,en ganska kort men intensiv sittning då Nettan har svår MS och inte klarar av så långa sittningar,men IKKE att hon låter det hindra henne från något alls;)
 Och till sist fick Catyas ollonborre sällskap av lite tistlar  och grönska!



6 kommentarer:

persbo sa...

Får du fler lediga tider så där liksom så bara hör av dej. Jag har ett nytt pprojekt på g. Kram Anette

Stina sa...

Du är så sjukt duktig. Supersnygga tattoos.
Kram från en annan Stina :-)

Elin Berg sa...

Ah du e så jävla grym kvinna! Sjukt granna tatueringar :)
När jag kommer hem till Sverige i höst håller jag tummarna för fler avbokningar så jag kan fråga om du vill göra en fet krona på mitt lår som jag längtar efter!

Anonym sa...

Jag använder bara solskyddsfaktor (20 oftast) när jag är utomlands och mina tatueringar ser likadana ut som när jag fick dom gjorda.

Stina sa...

Så trevligt för dig anonym,antar att du bara har svarta tatueringar då,pastellfärger som oftast efterfrågas hos mig är ljusare än den bruna huden som hamnar utanpå och får tatueringen att se hemsk ut. Den rättar såklar till sig när man blir blek igen.

Anonym sa...

Nej har färg med :)