Sidvyer, senaste månaden

måndag 12 oktober 2015

Naprapat,hus och tattoos,,gud så enformig jag är?

Jaha,så var det en recap på några dagars vansinnesslit:) Veckan har varit otroligt hård för mig,kroppen är vad fan den är och jag får inte sova ordentligt om natten pgr av ont i ryggen och en miljon tankar som flyger rundor i huvudet ang byggandet. 
Henriks arm fick sin fortsättning efter att han haft oturen att tampas med en grym dubbel halsfluss. Ser enormt fram emot att få göra denna färdig !!
 Emils Marvelarm fortsätter träget och nu är det bara bakgrund som gäller för hela slanten:)
 Anna kom för sin första tatuering/40årskris om man får tro henne själva (det gör vi inte)  och när Anna gör,då gör hon rejält!
 Vän Melker ville ha barnens nummer invävt i V8 teknik UTAN att det bli för bonnigt,och en sprängskiss senare var det löst;)



 Och som lite strössel på  moset kom Ramona hela jäkla vägen ner från Kiruna för sin Led Zeppelintatuering med lite 60-talsinspirerade blommor runtom. Lite humoristiskt att ha suttit och pratat halva dagen om vad hon jobbade med (hotell) för att sen komma på att det var Hotellet med stort H,,Ishotellet;) Ja,,ibland snubblar jag när jag tänker.
 Kapten tog det på sig att vintersäkra gården  och lade plattor som en CHEF hela lördagen!  Ytterst imponerad var jag. Det jag inte ens tänker på i bygget tar han sig på helt utan att blinka,som tex att fixa dagvattnet eller lägga plattor. det är SÅ ett bygge går framåt. När inte jag kan se skogen för bara träd benar han ut det,och förhoppningsvis gör jag samma för honom någon enstaka gång:)

 Här har ni så vårt sovloft på 50 kvm;)  Bjälkarna laserade jag  i valnöt,och så även listerna på sidorna om walk in garderoben längst bak,och så även brädavslutet  som ger bjälkarna lite eko.
 Jag har en inbyggd aversion mot de 3% som aldrig blir klara. Hatar verkligen att se det dag ut och dag in,och nu är det lättare att ta tag i det än sedan när allt är städat och  fint och verktygen bortlagda. Jag tog det på mig att fodra fönstrens vi ser var morgon när vi vaknar och jag har ALDRIG gjort något sådant ever. Har svårt att fatta hur en gersåg funkar och har bara låtit bli att sätta mig in i det. Nu var det dax. Fick ödmjukast låna Skölds fantastiska DeWalt  monster och satte mig för att ara göra detta. Det gick.
Det gick inte bra bra,jag har inte vanan inne och det är lögn att bara fatta  från första list hur saker ska fungera exakt,men med lite glada tillrop från migsjälv och en envis jävla ådra funkade det tillslut. Det är JAG som ska bo här och om det jag kan åstadkomma inte duger ,då vetefan om man ska renovera.
 Sen var det lister runtom på ovanvåningen. Golvet bli klart i fredags och då är det bara att fräsa på list ,annars är även det en sådan grej som inte kommer att göras. Jag grep in.
Nej,,det bli inte bra bra(något som var svårt med det knöliga underlaget till golvet;)) Men där ÄR list!!Stolt är fel ord,för jag vet att det inte bli lika bra som när ett proffs gör det men det bli GJORT,,nu är det el och tapet som gäller sen är ovanvåning klar,,ja om man bortser från garderobens inredning;)
 Kapten paddlade och piffade gården hela dagen TROTS enorma omgångar och en relativt stor trötthet;)
 Sedär,,där sitter dem:) Några kilo latex på detta sen är saken biff:)

 På vägen hem konstaterade vi att guldet finns i Tomelilla ,,,otippat va?
 Så till kroppajävelen,, jag har länge länge haft rejält ont i höger nedre rygg och inte mycket hjälper. Får inte sova ordentligt längre och tänkte nu gå och reda ut vad det kan bero på . Startar med Kiropraktor,och efter en dramatisk första sittning där jag knakade så jävla illa (så säger alla) och bölade som en liten tös kändes det ,,värre. Ja så ska det vara,dagen efter kändes livet tyngre,men så skulle det vara enligt både Höygaard och andra som fått detta gjort. Idag var det tredje sittningen och jag är sämre än någonsin. Jag har svårt för att stå upp,och bara aktivitet får mig att glömma. Ligga och sitta är inte att tänka på. Höygaard sade att det inte är mer han kan göra för mig,jag måste reda ut vad som fattas mig,och det pronto. Jag tar hans order och segar vidare.

3 kommentarer:

The One Who Should Die sa...

Min mamma gick också hos kiropraktor ett tag innan han sa att han inte kunde göra mer för henne. Hon har diskbråck. Kanske kan det vara det?

Stina sa...

Tja allt är en möjlighet ju,lite skumt att det bara dykt upp utan någon skada eller så,vi får se helt enkelt:)

Anonym sa...

Diskbråck kan "poppa upp" utan anledning, jag är ett levande bevis på det nämligen.!
Gå till en som sysslar med aukupunktion, det är absolut inte bra att bli "knäckt" av en kiropraktor när man har diskbråck.
Har du gjort en mr-röntgen? /Djenni