Sidvyer, senaste månaden

söndag 13 mars 2016

Konstkväll med the ladies;)

Om du är en inbiten bloggföljare (inget jag väntar mig alls) så vet du att jag håller konstkvällar för damerna lite då och då,,och tänka sig att det föll sig så bra att vi slapp Mello OCH kunde skapa samtidigt,,ja och dricka vin och äta en massa gott;)
 Hade en välsignad ledig lördag där jag kunde förbereda och mysa så att allt blev som jag ville. Pastasalladen tillverkad,,tallrikarna pimpade med kvällens motivator:masker. När vi målat har vi ju haft hatt och mustach,,denna gången skulle vi skulptera och då i Marie Antionette stil ,dvs spets och franskhet  ut i  fingerspetsarna;)
 5 minuter i 18,,,lugnet före stormen;)
 Sen kom dem,,kärleksgänget!! Vera var som en  svältfödd igel på apperolen och Sofie fick blanda varsin goding till husesynen.
 Kriteriet för kvällen var axellöst eller spets,,ALLA hörsammade.Det är därför jag inte kan låta bli att anordna dessa kvällarna,det finns inte en person i gänget som backar eller bangar.All in eller stanna himma.
 Maritzas första kontakt med Apperol Spritz var en kärleksaffär,det ser man genast.
 Vi krängde på maskerna och satte oss till bords vid namnade nyfranska platser
Jag kan inget annat än buga mig för alla dessa vackra underbara kvinnorna som ikväll släppte loss sin inre kungliga dekadens;) När spetsmasken åkte på var det go time!!
 Efter en lätt måltid på pastasallad med räkor och basilikasås  fick så damerna uppgiften. Att skapa något av lera som Marie Antionette skulle kunna ha i en av sina fantastiska  hårkreationer,inga andra instruktioner gavs.Alla motiv var tillåtna och  det togs det sannerligen fasta på!
 Massiv koncentration inföll

 Ett samarbete mellan Marie-Veronique och Marie-Christine resulterade i en sur älva med massiv ståkuk,,ingen som var förvånad.


 Jag kom på att trappan och självutlösaren kunde ta gruppfoton på oss och här följer en serie snyggingar,,jag viftar och fnattar för vart klick,,ladiesen not so much till att börja med.Hade 10 foton på stenstoder och migsjälv som ett sär i bakgrunden. Tog om dem och berättade att man FÅR röra sig;)
 Marie-Veronique fattade,,typ,,,
 Ok,,EN GÅNG TILL,,satte kameran och sa åt dem att ge litta mera rosa förhelvete,,hahahah ja nog fick jag lite mer;) Marie-Veronique Marie-Liz och Marie-Chaterine greppade det,,
 Sen ÄNTLIGEN var det bara Marie-Christine och Marie-Sophie som var snögga;)
 Hohohohoh var tvungen att zooma lite på sären till höger,,vad FAN händer här borta!!??






 Tillbaka till skapandet och kelandet av en birma som var om möjligt ännu mer förvirrad än vanligt.
 Sen urartade kanske lite? Alla var färdiga med sina magiska skapelser och de åkte in in ugnen för att brännas. Några av fransyskorna anammade Marie Antionettes IQ befrielse och började äta leran. Samtliga kom fram till att den inte tillnärmelsevis var lika god som den såg ut!

Marie-Veronique skapade en matchande fitta åt våldtäktsälvan,,jag  behöver väl inte säga så mycket mer om detta;)
 Jag fick till en blomma med lite blå pärlor:)

 Lagom till vi var färdiga kom röve,,männen hem!
 Sen får jag fan erkänna att det bli lite dimmigt efter detta;) Kameran vandrade och jag hittade masssssa foton som bäst stannar i min dator!!




 DO;;WTF??!!
Stämningen denna kvällen kommer jag aldrig att glömma,,har sällan set tfolk så glada,,så jäkla positiva!! Sitter med ett brett leende  idag och tänker tillbaka,,om jag dör nu kan jag säga att jag dör lycklig;)

 Hahaha ja och så slogs vi lite,,Dennis KAN skifta lite i humör rätt snabbt,,från det ena fotot till det andra har han en dipp;)
 Storslaget och vågat,DO visar upp sin variant på Marie-Dahnåla
 Kapten gör bloggminen,,har nog aldrig berättat att han mer ser ut som en sugfisk i blåsväder,men så vill jag inte förstöra det roliga heller.
 Vid 3.00 var vi alla lite trötta;)
Imorse när jag kom ner såg jag skörden av det hårda arbetet INNAN vin och Gin fick oss på andra tankar;) Vilken jävla kväll,,vilken samling mongon,,vilken värme <3<3<3




Inga kommentarer: