Sidvyer, senaste månaden

lördag 3 december 2016

Ingerby resan,,den största lasringen jag någonsin gjort.

För en herrans massa år sedan gjorde Micke en tatuering som på den tiden var sexuell och wow,,lite senare var den inte det och han ville försöka fixa den,,täcka eller piffa lite. Han gick till dåtidens ende i byn och  han sa att  den går att täcka,,inga problem.
Ja,,den GÅR att täcka,men till vilket pris? Vemsom kan täcka vad som med ett svart kassaskåp ,eller som här  en bläckfisks köttros ,,för att inte  vara för hård i orden.
När Micke sen kom till mig hade han haft denna tatueringen länge  och redan lasrat sig 2 gånger  på annat ställe. Jag erbjöd ett lägre pris per sittning så han kom till mig för fortsatt behandling.  Jag har bara detta fotot av hu det såg ut innan ,minus de 2 sittningarna laser.
Detta var en galen lasring som tog enorma mängder tid och pulser. Enorma mängder smärta med,,Det är en jäkla resa  med osäkra resultat och massa väntan.
Efter att ha lyckats  lasra HELA bläckfisken en gång   början man sedemera gåå över den en gång till,,och sen en gång till. Man kan inte ta hela på en gång,det är för mycket för kroppen att ta och man kan skada huden för mycket,för att inte tala om hur ont det faktiskt gör.  Man frisätter dessutom massa particklar  av färg som kunden KAN reagera på när det tar sig till lymforna,så man får vara  försiktig.

Färgen kom jag aldrig år,men den är också det minsta problemet att täcka.

Efter sista  sittningen väntar man,,minst 6 månader men helst ett år innan man tatuerar över det lasrade området ,annars kan det nya försvinna med processen som fortgår under huden fortfarande.
Efter ett år av väntan och 5 år av lasrande var det äntligen dax att täcka fiskanuset med något,,något.
Det blev en rocknroll 60-s  arm med hendrix  som huvudnummer och lite grafiska inslag /watercolour . Det är svårt svårt att tauera på denna huden,dels för att den är så skadad av allt som hänt och dels för att Micke har en väldigt  känslig hud. Vi mjukstartade med porträttet  för att fortsätta en annan gång med allt annat.

Jag ursäktar de väldigt dåliga fotona,men ni ser iaf andemeningen. Bra foto kommer när  det är läkt och färdigt:)




2 kommentarer:

Mimmi sa...

Wow helt fantastiskt vilken resa👏

Paul sa...

skitsnyggt