Sidvyer, senaste månaden

söndag 16 juli 2017

Vilken dag,, vilka viner!

För en gångs skull hade jag en ledig lördag  och vi startade den med att  kolla på strongman finalen i Ystad Hamn,nere vid Världens Ände. Det är EasyGym som anordnar det och  jag kan lätt säga att det är INTE samma sak att se det på TV som att verkligen sitta där och HÖRA muskelfästena  gå av på killarna som sliter otroliga tyngder  för att bevisa vem som är starkast detta året!  Vi kom lite efter 11.00 och fick se Farmers walk med vikter på 153 kg st!!
Vädret var väl så bra det bara kunde blli och det tog inte många minuter innan vi insåg att trots spf 50 skulle vi bränna oss idag! 
 Vi satt genom stocklyft och drag av skitstor lastbil ,tills det faktiskt bli för varmt och vi inte orkade sitta  där mer.  Det var fantastiskt roligt att få sitta där och se dessa killarna kämpa ,den  väldigt välorganiserade tävlingen och allt folket som  hejade på ,och detta kommer jag  inte att missa igen(har missat flera år)  om chansen ges nästa år!
 Som en  liten referens till hur stora dessa killarna är kan man säga tt när det masseras finns det ingen bänk som håller för denna tyngdkraften,utan lastkajen och mindre barn som extravikter är det enda sättet!  Dessa killarna sniffarn ammoniak och pissar glutamat!!! Ja,,jag tror ni förstår hur  fett det var;)?
 Efter det åkte vi hem och skulle piffa oss,och Kapten som vart lite inspirerad av strongman tränade lite och testade efter det lite skjortor,,jag vet inte vem som kommer att ha ondast imorgon,,skjortan el Kapten.
 På kvällen var vi bortbjudna till ett vänpar som vi bara egentligen  känt så ytligt som facebook bekanta,men det var  till ära av deras goda vän David Blyth,en skräckfilmsreggisör från Nya Zeeland  som hälsar på en blixtvisit ,och jag var  spänd,,spänd på vad kvällen skulle ge i form av besökarantal,mingelgrad och  ja,helt ärligt,om vi gick bra ihopa med dessa människorna vi egentligen  aldrig hade träffat i sociala sammanhang. Kapten uppvisade klara tecken på att inte riktigt ha ångan uppe,men det sket jag i,till Skivarp skulle vi!
 Det visar sig att oro var den sista känslan jag behövt känna. Prästamöllan bjöd  varmt in ,som en gammal faster du älskar men inte sett på en herrans massa år,och värdparet ,,,ja hade jag inte vetat bättre hade jag sagt att vi känt varandra i åratal. Vädret visade sig fortfarande från sin bästa sida och  det var lätt att knapra på lite salami och dricka bubbel  i trädgården med edn fantastiska utsikten.



 Vi satte oss sen i Davide och Birgittas lusthus för  en lätt middag..lätt men i alla avseenden perfekt. Kött,grillade grönsaker och himmelska såser. För er som inte vet är Dvide Italienare och Birgitta smaulänning,men här är det ladyn som lagar maten och Davide som skänker in vinter. Då han är sommalier OCH jobbar med vindistribution var det några himmelska viner vi fick äran att smaka på ikväll,kombinerrat med La Bubbas fantastiska matlagning OCH intressant konversation från Davids sida ang Nya Zeeland bland annat.



Som en mal till flamman kan inte Virus låta bli att bara pela lite på grillen,,its a man thing;) 


Ser det  inte ut som in riktig inredningstidning ? Bara perfekt i varje tum,,, och det smakade lika gott som det ser ut kan jag lova.

 Som sagt,,viner för ca 1500 kr flaskan serverades och jag kände mig otroligt priviligierad att få sitta här denna kvällen och delta i allt detta. Så oväntat,så verkligt.


 Vi gjorde det stora misstaget att beställa en taxi till kl 23.00,, vi VISSTE inte i ärlighetens namn hur det skulle vara(stor fest med 50 pers o mingel i 2 timmar enbart ) ,och som de svennar vi är tog  vi det säkra före det osäkra och bokade en lagom tid. Jag kanske är glad för det imorgon kl 6.00 när bilen styr mot Degeberga samlarmarknad,men ikväll kände jag att taxin kom för tidigt,att vinet just börjat träffa där det skulle och att jag kunnat babbla till kl 3.00 inatt,, Ett magiskt sommarminne mitt ute i fälten i Skivarp,strax brevid himmlen,krönt med ett glas ren kärlek .
Stort tack för denna kvällen Birgitta och Davide  ,den kommer jag att leva på länge!





Inga kommentarer: