Sidvyer, senaste månaden

söndag 17 juni 2018

Ölprovning på Höörs Gästis med Fulltofta B-52 och Sommarnatt

Eftersom jag ritat två nya etiketter  tyckte Anders det var dax att lansera 2 nya ölar och det vart då som titeln på inlägget föreslår Sommarnatt och B-52 humlebomb. Jag har aldrig varit på gästis förr och  blev lite chockad hur grannt där var inne! Hit ska jag åka och äta i vinter fo sho!

 Som ni ser har de även Humlenunna sjuan och Navigator så är ni nyfikna kan ni pinna dit och provdricka om ni inte vill beställa dem på systemet,något som går uuutmärkt. Vill ni köpa hem några finns det en del sortiment på Systembolaget i Eslöv Höör Hörby och Sjöbo!

  Utrustade med ett magiskt väder infann vi oss på terassen kl 18.00 för att höra Anders säga ett par ord om ölarna  och  ge Agneta tid att pumpa upp frikostiga portioner av det fina ölet som INGEN hitills har prövat merän just Bryggaren med fru.

 Somliga kunde inte vänta utan haffade en Navigator som färdkost alla de 10 metrarna  ut till terassen från baren.
 Har sagt det många gånger,jag är ingen öldrickare men  man blir såklart partisk av att det är Borgmästaren som brygger dem och B-52an var ju något magiskt i form av  sommardofter! Humle,slotteräng,hundkex,harsyra och lite svag syren,, att man kan få ner allt det i en öl? Den borde ju eg heta sommarnatt då den doftade alla de egenskaperna en lång sommarnatt bör innehålla.
Sommarnatten däremot höll hyggliga 7,4 procent,något inte heller den smakar ,så var försiktiga med den. Lite smakfattigare men len och fin och inte så söt som en belgisk trappist  kan vara  trots att den ganska mye följer det receptet  om jag förstått rätt.
 Sällskapet föredrog dräparen Sommarnatt och jag tror jag följde näsan mer och föredrog den ljusare även öm beskan i den inte riktigt är min grej! Kan man snorta öl?

 Det var en riktigt rolig provninga och  det var skoj att se folk vara så entusiastiska över ölarna,inte bara dessa utan även de nyligen i Mars lanserade Humlenunna och Dag också!  Om ni inte har testat nunnan så gööör det för sören,den är lika förrädisk som natt men ack så snygg på bordet så väl som i skägget;)

Inga kommentarer: