Sidvyer, senaste månaden

måndag 27 augusti 2018

Fruhippa 2018 som en CHEF!

Eftersom jag kan vara universums sämsta människa att överraska och alla mina ladies har ett rätt upptaget liv blev det helt enkelt inte tid innan bröllopet för en möhippa,så jag kunde då förvänta mig en fruhippa istället,den 25:e augusti!   
Lite sliten men full av förväntan skulle jag så gå upp till vår brevlåda exakt 7.30 för att  få instruktioner gällande dagen! Himlen såg ondskefull och förebådande ut.
Jaha,det skulle packas tumstock gummihandskar en penna och handduk ,bekväm klädsel för både dag och kväll och  9.40 EXAKT skulle jag åter infinna mig vid postlådan! 
Av denna bilden att döma var där en Chatis uppe vid vår postlåda sen kväll dagen innan;)!!!
 Jag mekade på mig ansiktet och funderade  intensivt på om jag någon gång varit elak mot damerna en enda gång de föregående åren i alla aktiviteter jag utsätter dem för och kom fram till att jag hade goda skäl till att vara nervös.
 Unbeknownst to Kapten hade jag fått veta att killarna passade på att svensexa honom  samma dag som  damerna knep mig och jag satte iordning Kårner för en lagom liten kväll,plockade ur nycklarna ur hojen och lade fram Kuken,,Kapten fattade inte ett dugg trots att jag plötsligt rengjorde fritösen efter 2 år av oanvändning,rensade bordet,satte fram elvisp mm ,,inte ett endaste ljus gick upp.
 Så blev jag alltså hämtad vid postlådan 9.40 samtidigt som Kaptens uppvaktning rullade in och med sig hade då Hanna som var chaufför en lapp med första frågan för dagen. Pennan åkte fram och jag tvingades gissa vem som sjöng låten Atombomben!  Fler frågor följde då vi plötsligt hittade en Marita på Bjäresjörasten med frågan  vad Atombomben handlade om,,Efter det hittade vi Lisa vid Ardennervägen,Chris vid Sjukhuset,Terese vid McDonalds och Urcellen vid polisen osv tills vi hade samlat ihopa ett gäng damer och vi landade hos Chatis där ett VÄLKOMMET litet bord fullt av Prosecco väntade på oss!!
Där inne väntade också Christine som jag inte fått träffa på flera veckorrrr (känns det som) och hon hade brett gudomliga mackor med hudfärgade kuktandpetare! Ingen fruhippa utan lite åderpåle som det heter! 






Otroligt goda mackor med kyckling och  bacon med extra brie och pepparrotsvisp,,magiskt gott!! 


Utanför samlade sig marchbandet det ordnat åt mig och vi stod och vinkade som suktande pirayor i ett för litet akvarium  medans de slentrianmarcherade utanför! Nä,,det var inte till mig eg men det skiter jag i ,i denna varianten av händelserna var det alltså så!


Efter en perfekt och ganska rask frukost gav vi oss iväg till tåget  för att röra oss in mot Malmö! Proseccoförrådet var ymnigt och kuksugrören var färgglada,allt en fruhippa behöver!!

Väl inne i Malmö galloperade vi så in på Bee och åt lunch och MER prosecco! Vi hade även lite tid på oss så vi sprang över och gjorde lite fylleshopping på Shock där jag fick tag på en grym underboob korsett jag inte ens ångrar idag! Mina revben ångrar den,ja,men vad fan har de med verkligheten att göra? 




Där delade jag och Christine på en räkmacka av rang  för även om frullan var ganska nyligen så konstaterades det att vi behövde energi för kvällens kommande aktiviteter. Jag prestigeåt alltså! 
Samtidigt i en annan del av Köping fick vi reda på att det stod ATV safari på schemat för pojkarna! Kändes tryggt tänkte jag men vi fick senare veta att Vargen gjort en Kent och ett ytterligare ett skenben skäms  ögonen ur sig;)
Det var ju även Stifflers födelsedag så en passande tårta hade trollats fram av Marita!ÄR den inte kär?? med smak av hud och andra vita substanser. Frågor på det? 
Efter det lastade vi in oss i taxibilarrr och åkte till Malmö Dansstudio som jag VARMT kan rekommendera för alla er som vill anordna ett event. Det finns så många olika dansstilar ni kan välja mellan och det är förbannat roligt !



Salsa it is alltså och damerna var taggade till tänderna inför detta! Så pass att Hanna lyckades med konststycket att klä sig i  sin hårsnodd istället för gympabyxorna. Gör inget,vi betraktade det som världens minsta string och skyllde på gravidhjärna,,vi accepterar alla,det ska du veta Hanna TILLOCKMED när jag fick en full rectal helt utan förvarning!

Jag insåg väl i samma sekund som jag muttrade över att jag INTE hade fått några instruktioner om att ha med ombyte minsann,att det var ett jävla misstag,, Snabbare än en vessla skiter sprang Chatis ut och ORDNADE detta ! Tack,,jag gör dig en tjänst  en annan gång. 
Nå,, Jag biter ihopa trots de tusentals små rosa paljetterna som skär in i min stolthet och vi går in i sal 2 för att möta vårt öde! Vårt öde i detta fallet var en liten ursnygg latina med den tightaste kroppen  som finns att få för pengar, utrustad med boombox och högklackat!  Innan alla hunnit förstå vad detta innebär tog vi lite gruppfoto. Notera hur obrydda vi ser ut,ett faktum som en timme senare var helt som bortblåst. ALLA insåg att vi lämnat takten i handskfacket på bilen och när vi TRODDE att vi var lite sensuella åtminstone ,då uppfattade omvärlden det som ett svårt fall av kramp. 


Det FINNS alltså en film på denna tågolyckan som inte går att få titta på alls, jag tog istället ett par bilder där det SER ut som att vi är synkade,det får ni helt enkelt hålla till godo med och inbilla er att det såg sjukt bra ut!




Efter ett välkommet ombyte och prosecco för att sudda ut de mentala bilderna jag tvingats ta in  om min egen smidighet och taktkänsla var det dax för kvällens följetång,kukringskastning! 


Man tar helt sonika sex ringar var och varsin strapon och försöker träffa skaftet. Man är i samma lag så ett bra försök att fånga ringen uppmuntras ju såklart.
Vissa mer entusiastiskt än andra får tillstås,,,
Inte helt förvånande var den enda gravida kvinnan bland oss MÄSTARE på att träffa snorren,,otippat.





Hon kan låtsas allt hon vill men vi vet allihopa att hon  desperat letat efter en klänning som matcher kuken. Och hon lyckades.

När vi besudlat Malmö Dansakademi färdigt,samlat ihopa alla kukringar och tömt Proseccon  hoppade vi åter igen in i taxi(denna gången limousine style med technodisco) för att landa mitt emot Sherlocked!! 
 Vi hade några minuter på oss och Cosmopolitans laget runt beställdes och inhalerades!! 
Lag ett sprang över gatan i hällregn EXAKT halv (6?) för att mötas upp av ett st engelsktalande Maid som guidar in en i huset. Där inne får man inte ha några telefoner alls så därifrån existerar inga bilder! 

 Man går alltså in i  en lägenhet med uppgiften att hitta så många juveler som möjligt och försöka ta sig från rum till rum med hjälp av ledtrådar. Jag är SVINkass på sådana saker då mycket av det andra tycker är logiskt inte riktigt ser så ut för mig men jag bar juveler och ryckte i väggfasta möbler och det var oavsett det sjukt roligt och välgjort!  När man sen kommer ut landar man i Sherlocked baren som är GRYM och väldigt autentisk! Där får man. bubbel i champagne coupe  och hela min antikvitetssjäl spann och mös!!!  
Vi räknade ihopa smyckena och MITT lag vann inte ,,kan vara för att Marita den lilla hamstern glömde en hög smycken i sin BH som snöpligt trillade ut söndag morgon!


Den rafflande semifinalen av kukringstävlingen hölls så i detta lilla intima rum och föga förvånande var det åter igen Hanna som tog hem detta heatet! 



 Det ser  på något sätt obscent ut  detta ,men det var inte så  hemskt som det verkade. Nu ska hanna odla penischili för glatta livet!!


Ut till verkligheten igen!! Man blir lurad som fan av att vara inne på Sherlocked då inga fönster finnes  och jag var HELT beredd på att vandra ut i den mörka natten,,men icke! Vädret hade dessutom ordnat upp sig och vi vandrade vidare till kvällens sista anhalt,,Carnivore!!
 Jag skyller på proseccon eller det faktum att jag var sjukt hungrig men jag glömde fotografera köttet,,det var så jäkla über att jag vargåt! Deras vitlöksbröd som alltid ingår och salladsbuffen är bara dem  värda ett besök här !! Underbart kött och en massa asgarv senare sprang vi genom regnt till stationen för att rulla hemåt till pågarna! 
Vi bad männen hålla Kårner varmt tills vi dök upp och av bildbeviset jag fick ser det ut som om de tog uppgiften på stort allvar!
Vi försökte hitta en vagn som var relativt ledig där vi alla kunde sitta och jag vill väl  be om förlåtelse  eller ja,,något i den stilen till våra stackars medresenärer som jag för övrigt inte känner alls! Vi bjöd på prosecco dock och hade allsång,,säkerhetsgenomgång om ifall att tåget skulle landa på vatten eller uppleva ett plötsligt tryckfall i kabinen.Jag demonstrerade hur man då med ett fast ryck drar kuken åt sig och andas normalt! Frågor på det?


Som vanligt när en möjlig utstyrsel finns att leka med vandrade den runt bland glada resenärer!!

Hädanefter ska detta bli min profilbild,, överallt.
Väl hemma   bytade jag ut plastatrapperna mot Kuken och började intervjua Johan om vad som hänt under dagen



De var förvånansvärt förtegna om dagens händelser,,antingen det eller så minns jag helt enkelt inte mer då min hjärna verkade sluta spela in efter kl 2 på natten;)  Bilderna som följer var inte heller en lucköppnare så jag låter dem tala för sig självt! 



 Vi avslutar med den flygande Kuken och ett par fotnoter:
1:Ja jag kommer att titta tillbaka på denna tiden och kukfotona och tänka ett och annat om det,,men nu är det sjukt roligt och vad jag tycker när jag är 60 kan kvitta.
2:HYSTERISKT roligt att bli runtsjutsad såhär och bli bjuden på ALLT!!! Jag är inte van men jag kan säga att jag njöt ut i vartenda tum av det!!
3:Prosecco är MÖJLIGEN inte tillräckligt vattnig för att återfukta en undertiden man dansar Salsa,,kanske behövs det lite vatten med,,men vi får nog helt enkelt undersöka detta ett par gånger till innan garanterade fakta kan publiceras. Obs,inga plågsamma djurförsök har använts i denna undersökningen.
4: Can I get married again!!??Jag har trots allt en oanvänd tumstock och 20 par gummihandskar kvar!!

 Tack mina älskade vänner för denna ytterst perfekta dagen TACK för att ni bjuder så på er själva i alla instanser no matter what!! Med er kan livet aldrig vara tråkigt <3<3<3






Inga kommentarer: