Sidvyer, senaste månaden

måndag 29 oktober 2018

Stress och håravfall,ledvärk och tröll!!

Stress,,
Jag vet att det är så lätt att ta till som diagnos på allt som felar en men det är inte helt lätt att få bort den ur sitt liv heller. 
Jag tappar tramsiga mängder hår igen och  mina leder har börjat jävlas med mig igen. Psoriasis återkommer och jag är smått,,stressad över det.
Man kan inte alltid styra över stressnivån i sitt liv och det har jag konstant försökt  få folk att förstå när de ger en det goda råder "du måste stressa ner"
Tack.
Drömmen om en ny lokal bleknar för var dag som går. Är rätt säker på att Heimstaden tyckte jag kunde ta en lokal på Malmövägen som är svåruthyrd ,50 kvm halvkällare,ingen egen ingång. Från den dagen jag fick det goda beskedet att de kunde tänka sig flytta på mig har jag hoppats. Förstod efter 4 veckor och 2 svar att det troligen inte skulle bli så omgående som jag tänkt,, Det tar nämligen uthyraren 1-2 veckor att svara på EN grej,,ett mail. Så nu är vi på,"ok,vad blir hyran om ni inte behöver renovera åt mig där?"
Kanske blir det att bara vänta ut dessa 2 åren och sen dra,,
Besviken.  

För lite mer än en månad sedan bytte jag revisor då min förra gjorde ett gravt fel på 34t och slätade över det med "sånt som händer". Ja månne är mina pengar monopolpengar för ett av europas största revisorföretag men för mig är det  dyr tid och hårt jobb. Jag bytte och blev varse en hel del mer fel den förra firman gjort, fel som potentiellt ställer till det rejält för mig. Jag får tex inte lön på 2 månader var beskedet dagen innan jag skulle till Vegas,,Det stressar.

2 dagar innan Vegas fick jag så hysteriskt ont i huvud/nacke att jag b lev rädd, på riktigt rädd.  Det gick inte att sova och på Ipren dunkade huvudet som en stångjärnshammare för varje hjärtslag. Vad FAN är nu detta?? Jag insåg att jag måste flyga 11 timmar med detta,och landa i ett land med ökänt dyr sjukvård. I Vegas eskalerade smärtan till den grad att jag bröt ihopa lite och bölade . Jag var rädd på riktigt. SOS Länsförsäkringar svarade inte,smärtan höll inte upp,,inget hjälpte. 
Det stressar.

När vi kom hem från Vegas märkte jag efter 2 minuter hemma i huset att något ver fel med Otto och som bekant fick jag ta det tunga beslutet att ta bort honom dagen efter. 
Det om något stressar och sorg är inte helt långt från stress, hormonmässigt.

Eftersom jag sett fel på när vi kom hem  från Vegas fick jag flytta en kund, och där finns inte en sekund över i mitt schema att klämma in folk så min lediga måndag idag  rök all världens väg.
Stress.
Jag ville försöka få in lite samkväm och loppis de få timmarna jag var ledig och efter att ha jobbat som en idiot på lördagen (mycket längre än jag brukar för kunden förväntade sig så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt,något jag alltid strävar efter men när kunden då ifrågasätter tidsåtgången blir man oavsett stressad. ) Kastade jag mig in i min bil,2,5 timmar senare än planerat  för att möta upp vänner en  kort men ,underbar kväll. 
Lördag morgon började med att en transportfirma deklarerade att de kom 9.00 för att hämta ett skåp jag sålt,,det var bara att infinna sig i tid(är där alltid tidigare ,men nu var det tid att tömma skåpet med, sätta iordning hela studion mm osv) 
Stress.
Koncentrerade mig på att inte dricka för mye Lördag kväll  eftersom jag ville hinna upp dagen efter och köra en efterlängtad loppisrunda ,något som inte hänt på flera veckor pgr av vegas, antikmässa och diverse festligheter. Det gick sådär för på en keso och 2 ägg  fram till kl 21.00 på kvällen tar spriten lite väl hårt. Pinchos tog 50 minuter på sig att få fram en enda matbit och det enda vi hade var popcorn och prosecco,,ja det kan förvisso vara sämre! 

Ja månne får jag skylla mig själv att jag nu ställt till med en Helloweenfest för ca 30 pers på Lördag,men FAN om jag ska låta livet hindra mig från de oförglömliga ögonblicken ,festerna där jag garvar konstant,,nej!! På lördag smäller det varesig väggen är 1 cm från pannan eller ej!!
Färdig gnällt om stressen.



 Vi träffades på Contan för en grym fördring eftersom bordet på Pinchos gick att få först 20.15
Mig veterligen det ENDA stället inne i stan du kan få en bra Craft drink,annars är det bara Saltan inne på Port annars.
 Vi förvarnade Tobbe om att portionerna och besticken inne på Pinchos är små tillockmed för Marita men ändå blev han smått chockad när vi väl kom dit och han greppade HUR små de  var!  Ser lite ut som om KingKong fått tag på Farmors bästa silver?

 För Marita ser de desdå vettigare ut !!
 Vi hade jävligt roligt åt alla Hannas flaggor i sin dricka. Hon är ju förskräckligt gravid och får då dessutom köra Möllegänget överallt!!Jag lider i tysthet med henne samtidigt som jag är väldigt tacksam.


 En något sånär snabb middag när maten väl kom sen var det hemgång. Troligen ren tur för mig för bubblet bet på tvären denna gången och jag kände mig jävligt färdig redan hal 11. Väl hemma skulle Kapten kolla på F1 och jag som inte riktigt känner för den sporten  fick för mig att passivt agressivt reparera Kaptens sängbord med 2-komponents lim.  Det visar sig att man bara behövde spänna skruvar ,kanske en ren jävla änglavakt för så arg och full(var arg för att jag blivit så full,,logiskt)  som jag var hade jag troligen monterat ner hela mig  permanent till vårt storarumsgolv,,MED sängbord. Nå ,det hade också varit en rolig bild,men så mye svårare att förmedla via Blogg då man behöver åtminstone ett finger ledigt för detta.
 Nä,nu ska jag spendera min lediga dag att jobba,,håller ihopa fram tills fredag då det är dax att SKRIKförbereda  årets höjdarfest,,

Inga kommentarer: