Sidvyer, senaste månaden

fredag 8 september 2023

LCHF update

Det har gått lite mer än tre veckor och jag har hållt stumt LCHF och jag kan säga att jag har INTE varit 100% strikt som jag brukar vara när jag gör något alls utan första veckan jag började var det av en slump tre fester (händer typ aldrig) efter det malmö massacre och denna helgen Prag och denna veckan är första veckan jag kunnat hålla mig helt hemma och göra min grej. 
Jag har klarat att hålla maten även om det gick sådär på Massacre då de hade en sak att äta och den innebar att jag fick  köttbitar och coleslaw,inget mer. Det resulterade i en ganska dålig fettförbränning och en våldsamt uppskattad sjukt flottig frrukost på hotellet. Gör vi INTE om igen. Dagen efter hade jag med mig lite nöd nibbles som beef jerkey och fläsksvålar.
Långhelgen io prag gick bättre ,även om du inte KAN få dem att skippa  balsamico och bröd så får man peta bort det helt sonika och jag har upptäckt skinny bitch! Har alltid ratat den för det låter så förbannat äckligt men det var det fan inte! Har man gått utan socker i tre veckor är Lime ganska läskande och sött! Det torraste bubblet överallt och jag har inte snålat en enda dricka på hela helgen Check på den.
Hur går det då? 
Jodå,efter Prag hade jag gått ner 1,5 kilo så man får väl säga utan tvekan att det fungerar skitbra!
Kroppen då? 
Är inte alls så trött som förr och mitt humör har ökat drastiskt men lederna är total katastrof och psoriasis bryter ut överallt,så no dice.
Jag håller er uppdaterade om hur detta fortsätter! Vi får se när detta äventyret slutar,det är en diet och inte en livsstil men jag känner mig tryggare med att jag nu vet vad som funkar för mig,detta kan jag ta till igen när kilona flugit på mig.
 


Uppdatering  12:e september.
Nu är det slut med LCHF. Det började igår med våldsamt illamående så fort jag försöker äta något alls ,trött,törstig muntorr,trög i kroppen ,ont i magen  och allmänt sänkt.
Idag gör det ont att dricka  vatten och kaffe ens och jag är under all kritik i kroppen. Det låter som keto acidos men jag tål den inte av någon anledning. Svullen över magen  och konstant hungrig om jag inte är illamående. Detta funkar inte för mig helt plötsligt. 
Kroppajävel.

Inga kommentarer: