Sidvyer, senaste månaden

lördag 11 november 2023

Helloween 2023 megaballerinan och Håkan

Två dagar efter Mästarbrevsäventyret i Stockholm var det bara till att samla ihopa pungen och preppa huset för en Halloweenfest! Eftersom mitt liv blev lite kaos denna hösten med extrema smärtor och sen rätt fruktansvärda biverkningar på medicinen mot just lederna så fick jag gå ut med en disclaimer. Det skulle vara svansjön eller prästerlig person som tema men jag släppte på alla måsten och  enda kravet var att man skulle vara utklädd iaf. Jag hade ingen ork kvar att spänna bågen men vill inte heller missa att fira min favorithögtid . Jag bad helt sonika om hjälp och jösses så enkelt allt plötsligt blev. Maten tog Hanna  Maria och Maritza hand om och efterrätten stod Catis och Olivia för så allt jag behövde göra var att duka,kyla,piffa och invänta! 
I sista sekunden som vanligt bestämde jag mig för vad jag ville vara och det fick bli indian. Rev fram lite rött läppstift och glömt smink sen var det färdigt!
 Kapten var liiiite svårare att få i nån kläda alls. Mannen hade bestämt sig för att detta  var helgen då han hade mens ,lkade i lågväxeln och grävde ner hälarna i  marken. Inget man kan göra, mer än att ta fram skohornet och bända ner honom i en motvillig clownkostym, sätta en rom i handen på honom och invänta gästerna! 

Hade beställt ljusare linser för tillfället  de passade på men när jag stoppar i dem har jag tydligen beställt -2.0 istället för +2.0,,, happ. I med de vanliga och se glad ut,de 600 kr kunde jag nog aldrig spenderat på något vettigare,,nä.

 Till min hysteriska glädje har Turbo gått all in på ballerina idén och det var EXAKT detta jag ville se! Aldrig ska min hornhinna glömma denna kålvuxna jätteballerina som så graciöst dansade runt i mitt kök! Köket glömmer nog inte heller det! 

 Lord Teske kom som obehaglig prästerlig person och drogs ganska direkt till gossen klädd i  kjol,som sig bör! Mina vänner är inget om inte all in på alla sätt och vis!

Min bästa indianpose inser jag bu ser mer ut som en bekymrad karatelärare,men så har jag inte spenderat så mycket tid på de Nordamerikanska stäpperna så det får duga! 

 Håkan skulle givet vara med, det är trots allt hans högtid och jag kan bara tolka det spom hände på bilden nedan som att även han kom som obehaglig prästerlig person. De dras som flugor till den bebislena ballerinan så oskuldsfull och obesudlad. Det skulle ändra sig i slutet av kvällen då ballerinan ser mer ut som om hon gått i närkamp med enb iltvätt och en manskör full av domproster!
 Håkan insisterade att han kom som The Thing och satte sig brevid Wednsday för att bevisa detta. Ja ,visst,men lite förutsägbart va? Kom som Bigfoot nästa gång så ska jag bli imponerad.



 Maten som bestod av goda pajer och en härlig vegetarisk lasagne och mustiga sallader var underbar och jag tackar som FAN för hjälpen,det möjliggjorde hela kvällen! 




 Detta är för övrigt en helt normalt syn io vårt hus,bara en Lördagkväll där männen ses,hänger i köket över en öl och pratar skit,,nothing to see here.

 Håkan drack som vanligt för mycket och drog med Hamstern på en massa saker han inte borde men temat ikväll verkade vara att besudla ballerinor,ett något uppdämt behov så tillsynes. När vi pratade om detta dagen efter erkände Håkan att det var hans ide och att Maritza bara var verktyget som möjliggjorde hans ofog. Vi får ta ett snack han och jag.

Liten var med fläckvis och flöt ut över folk ,oklart om han är utklädd till Barbapappa eller om han faktiskt bara är så fet som det ser ut.

 Till efterrätt och Cathis födelsedagstårta var denna fantastiska glutenfria halloweentårta som Olivia gjort! Toppengod och säkert 10 kg tung! 


 Sen hände det som alltid händer och huvudbonader och diverse attiraljer vandrar! Jätteballerinaindianen är ju ett tema helt för sig själv! Som en gigantisk totempåle av rena mardrömmar! 
 Fast,,,kolla pattarna!

Jag belv tydligen tina Turner helt plötsligt när kaptens peruk vandrade över till mig. Personligen tycker jag att jag ser mer ut som ett 80-tals svettband?

 Hahahaha systrarna Maria och Anna fick nog aldrig leka  med farmors gamla kläder och skor när de var små  för så fort lådan med attiraljer kom fram var de två som små barn och vi kunde lämna dem där på mattan i storarummet där de roade sig själva ganska väl när de inte slogs om störst mongoglasögon!


 Kapten och Lord Teska hade varot okaraktäristiskt tysta hela kvällen men när mössorna kom fram häde det något med allas våran Lord??

Eftersom alla roliga leksaker var upptagna fick jag hitta mina egna och det fina med att ha en välutrustad Guldhamster är att man sällan är utan just leksaker!

Håkan  var vid dethär laget sjukt full då han satt vid liquid luck hörnan  och han kunde vara inte låta ryska kungliga balletten vara ifred!! 


 Det kom fram att  syster Maria har en sjuklig fågelfobi och det var ju omöjligt att inte ta fram Dunken och jävlas lite. Hade ettsamtal med henne och berättade begränsningarna. Hon rapade mig i ansiktet som ni ser och gjorde helt sonika sin grej ändå. Maria kommer aldrig att komma över sin fobi nu.Bra.


 Barbapappa flyttade sin enorma hydda bort till pågarnas sida av bordet och ja,han är inte straight,det har vi vetat sen han hit kom. 








 Vid elvatiden hade Håkan somnat och ingen kunde väcka honom så han fick helt enkelt ligga där. Inte vårt jävla ansvarsområde,han kan gå hem själv.

 När Håkan väl däckat kände rysslands största ballerina sig lite mer trygg och släppte loss. Min personliga inställning till tights kommer aldrig att hämta sig.





Vid mansänden av bordet satt John Wayne Gacy och delade med sig av sina bästa  husmorstips medans de andra gamarna lyssnade intensivt,,

,,ja inte gamen i bakgrunden, han hade ett  mobilspel som inte kunde vänta  tydligen;)

 För att vara n av de lugnaste festerna vi haft på länge fanns det ett förvånansvärt digert bildmaterial,jag UNDRAR varför;) 


 BallerinaBertil  gör en split framför 748:en och förkyler fisken på vårt klinkersgolv,,vilken titel på ett konstver detta varit!!

När man får in folk i huset som aldrig varit där innan blir man påmind om att inte alla har en tandläkarstol  i hemmet och ja,vi fick fan provköra den en runda,se om den fortfarande hade "det",,enligt utsago hade patienten ångest och hål,,kanske inte i tänderna men hål iaf,det räknas.

 Håkan piggnade fantamig till när vi hotade med en Heimlich och hjälpte mig spana. Vi kom på att han faktsikt är besläktad på långt håll ed indianer,därav hans grymma gener och skills  i just spaning.





I vanliga fall hade jag sagt åt småtöserna att akta sig i denna situationen men när man riskbedömer bilden är det ganska tydligt att Lord Teske ligger skitt på det men Hamstern i attackposition! Det är i bjäresjö det händer,det är här prostofilballerinan kan släppa loss.



 Runt 11.30 var så hela gänget färdigfestade och det passade mig helt utmärkt,energin  var vad fan den var och bieffekterna gjorde sig påminda igen. Tobbe tog sina kalasbyxor och packade ner sin inre ballerina för att köra hemåt mot den karga vardagen igen.
 Jag är så tacksam för mina vänner och att folk ändå går all in när det gäller maskerad,de ger oss foton att kolla på när åren gått och vi behöver lite asgarv i våra liv;) 
Hang tight,det är bara en mindre vecka till nästa blogginlägg och då pratar vi all in;) 





 

Inga kommentarer: