Sidvyer, senaste månaden

måndag 16 april 2012

Fastighetsnyckeln och äventyret som följer!

Ja jäklar. Jag har tagit steget och kontaktat en mäklare. Bara detta steget är riktigt svårt!Att  välja rät mäklare utan att behöva stalka dem på stan är inte helt lätt. Det självklara valet landade ju på Christer  Cederlund (ja han hade platsat som sångare i ett dansband enbart på det namnet;))
Vi har träffat Christer genom Kaptens firma sen innan och sällan varit med om en mer mänsklig person! Jag fick detta bekräftat idag när vi gick igenom allt som nu ska göras inför försäljningen. Jag har varit extremt nervös för att ha hem någon i mitt hus,mycket för att jag är rädd för att folk ska påpeka bristerna i mitt hus.
Så var det inte.
Ingen massa analt städande bakom skåp och skrymslen förespråkas,Christer föredrar att huset ser hemtrevligt och bebott ut,och det slog mig att så ska det ju vara? Vad hade man själva föredragit? Exakt det.
Allt som ska göras görs automatiskt med hjälp av mäklaren,så allt sådant som jag varit helt osäker över som energideklaration,besiktning,fotografering visning,deklaration,allt sådant fixar Christer åt en.
När det var gjort,allt kollat på och papprena genomlästa var jag så lättad och förvånad att jag skulle kunna flyga. 
Detta går förhoppningsvis bra,,långt kvar än,men jag säljer ett hus med ett väldigt rent samvete på alla sätt,mer kan man faktiskt inte göra:)

Inga kommentarer: