Sidvyer, senaste månaden

torsdag 19 april 2012

Optimus Prime med blommor i håret.

Någon har gjort på gymmet vad jag bara i min vildaste fantasi velat göra! Jag garvade rätt ut när jag kom en morgon och skulle sänka ljudet på TV:n och insåg att det inte behövdes för första dagen på många,och att det inte GICK att göra det.
 Av någon outgrundlig anledning kommer folk in på morgonen för att gymma men bestämmer sig för att skruva upp den förbannade TV:n på max,som för att dränka det irriterande bakgrundsljudet som kallas GYM-MUSIK!!
På TV:n sitter där 2 minuskula högtalare som inte är tänkta att användas eftersom de bara innehåller diskant,ingen bas alls(för att folk skaffar sig ett hemmabiosystem som ska låta som riktiga ljud gör). Det gör att ljudet från TV:n skär in igenom tillockmed iPod musik.
3 ljudkällor när man försöker gymma är sådär.
Kolla på nyheterna och big brother hemma förhelvete.

Och snart är det Maj!! En liten liten svältande pojke med taniga ben och blöta ögon stod vid ÖB och sålde majblommor,och på automatik sa jag nej tack. Jag kom ut och såg lilla pojken igen och fick brun ångest! Han stod där och försökte förvärva slantar till sin döende mormor och syster och var nära gråten. Mina 30 kronor gjorde allt,och plötseligt lyste gossebarnets ansikte upp och han jämfotahoppade hela vägen hem till mormor med bröstkarameller och formula åt sin späda syster.(ja så spelades det iaf upp i mitt huvud!!)
Optimus Prime fick således en krantz  att brösta sig med och jag garvar hela vägen till jobbet!(ja det gör man ju ändå i e Atos,var gång man försöker axa men kommer på att det är lönlöst,,det är en Atos)
Om ni undrar så kommer Optimus att följa med mig till nästa bil där jag tänker popnita fast honom på ett värdigare sätt,men för tillfället får hästmassa duga.

Blandat med försöken av att få min laser att fungera som den ska(piper och gör mycket roliga saker den inte bör) blev jag färdig med lite projekt minsann:)Frediks bröst blev färdigt,och jag blev än en gång utsatt för den stora shocken av att se effekterna av cortison. Tänkte inte alls på att fråga om han gick på det,,,det är sällan man behöver fråga,men idag fick jag se att det gör han minsann. Huden är så bräcklig och färgen flyter ut så otroligt lätt att man får tatuera honom som om det vore en smekning av en babyfjärt för att det inte ska sprida sig. Så nu vet ni det. Berätta alltid för er tatuerare om ni går på cortison,en av de få medecinerna som faktiskt gör skillnad och spelar roll för slutresultatet:)


Inga kommentarer: