Sidvyer, senaste månaden

lördag 6 september 2014

Burlesque i Ystad

Ja,,hur ska man börja beskriva en fredag som igår?
Jag har varit så satans manssjuk hela veckan att jag är utmattad idag och kan lukta mig till slutet av veckan som en gris med tryffel!
Det startades med att preppa Henriks helarm,eller åtminstone början på den. Ett gigantiskt projekt som man alltid är nervös inför,och inte minst bör kunden vara nervös då det är första tatueringen och en helarm att starta med!
En räv blir början och sen är det bara fantasin som sätter stopp:)
Förutom att Grelber kom in och härjade med stackarn(de känner tack gode gud varann) så kom fönsterputsarens påg in och lämnade halvårets räkning. lappen är,,,talande;)? Jag sa åt honom att klä av sig när jag hämtade pengarna  (bara gör som jag säger,inget oklart där) och när jag kommer tillbaka har pågarna näckar!! Jag undrar frustande vad stackars Henrik tänker lite i sin tattookoma?
Välkommen till Ystad.
Efter det var det ett snabbt påkommer möte med Sköldarna med okänd destination!  Vanligtvis är det jag som hittar på liknande saker,men Skölden hade en luring på lut och det är bara att surfa med,det kan bli intressant  to say the least! Jag höll mig nykter för att kunna springa när pirayorna släpptes lös och femkampen skulle påbörjas,och på så vis säkra min seger.
 Det blev en ypperlig middag på Vitas till att börja med (tant råbiff har saknat mig,och jag henne. Råbiff är så awesome att jag vill döpa min förstfödde till Tartar!!)

Efter en stund var vi in the mood for some äventyr,.vissa mer än andra såklart,och då knör vi in oss i Anuset allihopa och kör till,,,, Ystad teater!

 Cissel chansade på Kakadu,och nästan fanimig,minus lapdance!,,,,eller nä stryk minus lapdance,,,jag förklarar senare.
Det blev underbar sprakande Burlesque föreställning,varité och ståupp av de allra finaste!
Speakern Reuben Kaye var något av det grövsta inom gayskämten (passar oss som handsken) men levererade allt på en sprakande australiensiska så snabbt att man höll sig i armstöden och hostade och harklade om vartannat!
Freulein Frauke från sverige bjöd på sång och dansnummer och underbar striptease. Inga pengar hade sparats på strutsfjädrar!


Sen kom kvinnan från vidderna, Lada Redstar. Om man tycker att döpa sig efter den sunkigaste bilen som finns var en dålig ide,låter det bara hennes framträdande stå i ännu skarpare kontrast till namnet! Hon glödde på scen!!!!! Ingen kvinna i storlek noll här inte utan fyllig på ställen man oftast inte tillåter sig att tänka på,och stolt över det!
 Eldshow och varité av en lite mörkare Le Pustra! Vi konstaterade att han i alla avseenden kommer att ha snyggare ben i tights än vi någonsin kommer att få!

 Lånade foton från Mrs.Redstars Facebook för att visa lite mera,,,för man vill bara se mera!!





 I pausen springer man ut till den underbara Teaterbaren/cafét och tar en pausöl och en loka,och då kommer en av artisterna ut och minglar och jävlas lite med folk. Vi muttrade något om att  hon inte behövde komma till vårt bord,mest för att vara lite sådär Svensson,,men ack som vi hade fel. Hon trädde på Sköld och Kapten varsin ganska schnygg mössa och minglade loss! Vi tänkte inte mer på det,,,



 Andra uppskattade uppmärksamheten rätt mycket mer;)

 Pausen var slut och akt 2 startade med att,,,,ja just det,,2 killar i svart hatt kallades upp på scen;)
För er som inte känner Kapten och Sköld är detta kanske inte så roligt som jag tyckte det var när jag grääät av skratt;) För er som känner demm,,enjoy the länk;)

 Det är här det händer


En awesome kväll med så mye garv att min mage värker idag och  Kapten kom hem med läppstift på ställen jag vanligtvis hade straffat honom med stekpannan för,men inte ikväll.
Vad är väl en kväll på Ystad Teater;)


Inga kommentarer: