Sidvyer, senaste månaden

torsdag 29 oktober 2020

Hälsostatus

 Vart inne på Werlabs och tog en radda med prover och nu även på reumatologen för undersök och prat. Fick en überbra överläkare som lyssnade,trodde,inte misstrodde pgr  att man googlat. Hon var helt med på att remittera mig till endokrin men varnade mig att de troligen inte tar emot mig då de anser att endokrina problem lika väl kan handskas av reumatologer ???  

Kan tänka mig att där är skillnad på att Googla och tro att man ska dö eller Googla och se lite möjligheter. 

Tre REJÄLA senskideinflammationer  som sprutades direkt och HELVETE vilken smärta detta är!!! i 1,5 dag var det bara att lida med två händer och en fot som svullnade upp och skrek av det tillagda trycket av kortisonet.

Idag,,,idag kan jag böja på mitt finger och nästan nästan gå ner på knä med högerfoten (böja tårna) ,,jag kan gå utan den vansinniga smärtan jag haft i nästan två år!!!snart får jag kanske ner den i en finare sko!! OH JOY!!!!

Saltsuget eller den konstiga sugande känslan i halsgropen  har mildrats men är kvar fortfarande. Vänsterarmen domnar inte längre alls men aptiten har försvunnit. Jag mår ganska illa genom dagarna och tappar hår som FAN! det är bara att acceptera att jag får klippa av det i veckorna som kommer. Inget som är så fruktansvärt längre, det är vad det är.

 jag sover plötsligt som en död,,,9 timmar snittar jag med 3-4 timmars djupsömn.Helt fantastiskt men jag är sömnig som ett ålderdomshem vid 15-16 tiden ändå;)

Dricker mängder dagarna igenom men tycker ändå att pinkandet lugnat sig lite lite. 

sitter i båten för att jag inte har något val;) 




Inga kommentarer: