Sidvyer, senaste månaden

torsdag 22 oktober 2020

hälsostatus

 Jag kan bara beskriva mitt liv som bizarrt just nu. 

Jag ligger nu på 75 mg levaxin igen och knappt 10 mg lio. 

Saltbegäret har blivit galet.Jag får inte sova  då jag inte kan komma till ro om jag inte har en saltsten att slicka på typ. Har hänfallit till att dricka rent salt löst i vatten. 

Härom kvällen var det illa och i ren desperation öste jag i mig Kaptens Rehydrate tabletter,en slags saltersättare när man svettats och tränat mycket. Genast spred sig en underbar känsl i kroppen och jag somnade som en liten unge,,morgonen efter kunde jag knappt röra de påverkade lederna (axeln är angripen nu med) Förvånad då en brufen retard har varat i gott och väl 2-3 dygn på sistone,,denna gången inte ens 8 timmar?Rusade iväg för att bli tatuerad och utrustade mig med dessa fantastiska rehydrate ,,tog en innan sittningen då saltsuget vräkte på igen. Perfa,,lugn i kroppen,förutom det faktum att ALLT  som gjorde ont innan stelnade något enormt!!Läste på etiketten och de innehåller magnesium och Kalcium,de två ämnena jag har på tok för mycket av. Det förklarade allt. Testade sedan resorb på kvällen,funkar inte alls. Testade apotekets egna resorb med en näve salt i och då släppte det! 

Jag pinkar i princip vatten,genomskinligt. Jag är trött som ett ålderdomshem,jag kan inte sova. 

Följde hårmineral analysens rekommendationer men slutade prompt efter tre dagar. Att ha 10 timmar konstant sockerfall är INGET som är varken normalt eller okej. 

Igår lämnade jag in stora hälsotestet på Werlabs  och anar redan nu att jag kommer att få röda flaggor på Addisons ,,det passar förvånansvärt bra . Har försökt självremittera mig till Trelleborgs endokrin men de vägrar ta emot mig. Jag vägrar å andra sidan att ge mig, jag måste få hjälp av någon annan än en allmänläkare som diagnosticerar allt som stress.

 Positivt? Huvudet är inte påverkat än,kan tänka klart och  har väldigt få av de andra hypo symptomen  alls. 

to be continued 


Inga kommentarer: