Sidvyer, senaste månaden

måndag 24 maj 2021

Hyrimoz hälsostatus

Dåså,,efter en lång väntan  och många år sedan sist fick jag alltså tag i denhäringa biologiska sprutan igen fast i ett annat format och me ett annat namn. Förr tog jag enbrel i enkla små sprutor en gång i veckan och Hyrimoz som detta heter ska man alltså ta en gång varannan vecka .Noterar härmed att jag började på den söndagen den 23:e maj. 
Den nya autoinjectorn är sanslöst enkel att använda och mycket mindre smärtsam om man kunde tala om smärta förr(vilket jag inte riktigt tycker) och Hyrimoz går in i huden mer smärtfritt med. 
Tog sprutan igår runt 19.00 och idag när jag vaknar (har nu noll anti inflammatoriska i systemet) kan jag använda min höger axel! ja,,jag vet  det kan lika gärna vara placebo effekt men vet ni,,jag tar vad fan jag än får, placebo or not. Den vansinniga smärtan jag gått med i 6 månader nu är jag helt redo att hänga av,som en ful handväska som bara följt med! 
Jag håller mig själv uppdaterad! 
 


Inga kommentarer: