Sidvyer, senaste månaden

måndag 3 december 2012

Batch nummer 7 av coveruptävlingen

Hej Stina,skickar en bild på en tatuering som jag fick gjort för drygt 15 år sen......Fick gjort den på XXXXXXXXX i XXXXX  av  XXXXXXXXX XXXXXXXX
Dels hade jag nog blödande,sjukskrivna,motarbetande mjäll när jag valde motiv och placering,och sen blev det ju inte direkt något mästerverk från början heller.....har den längst upp på högerarmen,så man går ju aldrig i linne,för då får man skämmas som fan
Mvh Pelle


Hej Stina!

Denna "vackra" skapelse kom till för ungefär tre år sen när jag för första gången skulle lägga mig under nålen.
Det var en vän till mig som tatuerade och hade gjort en del tatueringar innan min. 

Jag visste om att personen (XXXXX XXXXXXXXXXX) hade gjort en del mindre bra men jag hade även sett någon bild som var helt okej. 
Så jag tänkte att det inte kunde bli allt för hemskt. Jag tyckte att det skulle vara fint att låta en vän vara konstnär 
till det första konstverket på min kropp. 

Såfort jag fick skissen på benet så såg jag att den satt väldigt snett och vi ordnade till
den så det såg bra ut (från min vinkel). Vi började köra och då jag ställde mig framför spegeln i pausen så insåg
jag vilket misstag det var. Korset skulle föreställa ett träkors och i mitten skulle korsfararnas emblem sitta. 
Som man kan se så är varken innerkorset eller ytterkorset speciellt likt tanken jag hade. Vingarna sitter inte riktigt
symmetri med korset heller. När jag låtit det sjunka in en stund så bestämde jag mig för att vi inte skulle fortsätta. 

Min tanke efter det var att jag skulle försöka reparera den så fort jag fick råd. Tre år senare sitter den kvar eftersom jag inte haft
någon ekonomi som kunnat tillåta en "total makeover".

Jag fick höra av en vän att du hade en tävling och att min tatuering kunde vara ett bra bidrag. 
Efter att ha sett en coverup som du gjort på en annan vän för något år sedan så visste jag 
att Du skulle vara min räddning från denna "sommarplåga" när jag hade förutsättningarna. 

Med vänliga hälsningar,
Kristoffer 
Ok, här kommer ett litet bidrag till coverup tävlingen.

Jag har ingen jätte spännande berättelse om hur jag fick den.
Jag var 20, kompisens kille hade fixat tid till oss hos Kenneth Fong i Malmö, detta är 20 år sedan och
på denna tiden skulle de flesta tatuera sig antingen hos Fong eller på ngt drop in i Köpenhamn.

Vi åkte dit från Simrishamn, fick vänta 1 timme utanför innan han dök upp (fast vi hade en bokad tid),.
Väl inne kollade vi igenom några pärmar med olika motiv, kompisen hittade ganska snart ett motiv, jag tittade lite längre
eftersom kompisen satt först, när jag gick igenom pärmarna kände jag mer och mer att jag började få feber, så när jag
väl satt och skulle få mitt "fina" motiv ville jag bara att det skulle gå fort (vilket jag verkligen inte tyckte att det gjorde).

Motivet jag valde var en liten fjäder i bruna och vita nyanser (färgen var kvar i ca 6 mån, sen blev den bara "grå").
Jag valde den för att jag tyckte att den var fin på bild och den var oxå lite fin på mig i 6 månader iallafall.
Mvh Jenny
(Red.Anmärkning. Eftersom Kenneth Fong inte längre lever tar jag inte bort namnet. Det är 20 år sedan tatueringen gjordes,och på den tiden var detta  det bästa alternativet att göra en tatuering hos. Det är alltså INTE att smutskasta Kenneth utan mer  att visa hur dåtidens  tatueringar åldras,och såklart är det upp till ägaren av tatueringen om man är nöjd eller inte med den nu:))





 Red. Anmärkningar: Det verkar som om antalet sökanden till tävlingen har lugnat ner sig nu:) Där är fortfarande 2 månader kvar på den så skicka gärna in om  ni vill:) 

Inga kommentarer: