Sidvyer, senaste månaden

torsdag 31 januari 2013

Batch 9 av coveruptävlingen!

Nä! Det var så många som skickade in i sista minuten så nu får det bli  ett separat inlägg för de sista tävlanden:) Idag är sista dagen,sen ska 2 av mina kollegor kolla på dem och välja ut den de tycker är värst historia,värst tatuering  osv:)

Hej Stina,ute i sista minuten men lämnar mitt bidrag ändå.

Historien om denna tatueringen är som sådan,18 år gammal bestämmer jag mig för att göra min första tatuering.
Tar första bästa tatueringsstudio som har tid för mig och det blir XXXXXXXXXXX i XXXXXX.
Kommer dit,lagom nervös och spänd över att snart vara märkt för livet.
Berättar att jag vill ha konturerna av tre stjärnor på ryggen,detta vill han dock inte göra på mig eftersom "alla"tatuerade stjärnor vid denna tiden.
Alltså tycker han det är väldigt coolt att ha en tribal av något slag och börjar sedan tatuera mig.
Detta kommer jag hem med och har avskytt det ändå sedan dess.
Vill du rädda mig  hade jag varit djupt tacksam:-)
MVH /Jane

(Red:anmärkning. Denna studion är överrepresenterad tyvärr:/)

Hej Stina!
Jag har en tatuering på min högra arm som börjar uppe på axeln och som går hela vägen ner till handleden som jag gjorde för 3 år sedan.
Jag har alltid velat ha en stor tatuering och då på min arm, men eftersom jag varit överviktig så har jag alltid tyckt att jag haft för "kraftiga" armar för att det skulle vara snygg med en tatuering på mig just där.
Men efter att jag gått ner 46 kg och mina armar smalnat av rejält så bestämde jag mig för att tatuera mig.
2009 önskade jag mig pengar eller presentkort i julklapp och även i bröllopspresent då vi hade bröllopsdag på nyårsafton och fick så pass så jag kunde göra del 1 dvs den delen på axeln. 
Jag ringde en tatuerare som jag enbart hört gott om och sett många bra resultat därifrån så jag bestämde mig för att ringa till XXXXXXXXXXXX i XXXXXX
Han hade studio hemma och var en duktig konstnär dessutom. 
Jag besökte honom några gånger och sa att jag ville ha en tatuering, dels som innefatta min andra dotters namn samt att den skulle bestå av hibiskusblommor samt körsbärsblommor och att den skulle vara i gråskala men enbart lite färginfällda blommor o detaljer. Han ritade upp den för hand och visade mig och den var så fin.
Jag fick pengar i julklapp av min man och jag bokade in en tid och fick del 1 gjord. 
Jag var riktigt nöjd så jag bestämde mig för att önska mig del 2 i bröllopspresent och fortsätta på den samt att jag valde att även göra del 3 väldigt snart efter det.
Sagt och gjort, jag letade upp en text då jag ville "hylla" mig och min man. Så jag valde "Ab Imo Pectore" som betyder "av hela mitt hjärta" samt hans namn och skrev även in "Futurum Nobis Est" vilket betyder "framtiden är vår". 
Tatueraren gjorde texten för liten samt att han råkade tatuera fel några gånger, vilket gjorde mig nervös & resultatet blev inte det bästa. Tatueringen på underarmen har jag mitt favorit citat "amor Vincit omnia" = kärleken övervinner allt". Dock väldigt missnöjd med den med då han gjort linjerna på tok för tjocka och han har kört så djupt att man kan känna tatueringen när man drar med fingertopparna på huden. Nu 3 år senare så är texten så "bladdig" och ihoptryckt så man snart inte kommer kunna se vad det står. 

Och tatueringen blev aldrig helt färdig eftersom jag valde att göra linjerna först för att sedan göra skuggor o färg mer ordentligt. Men pga mitt missnöje så går jag nu med en halvfärdig högerarm.
Och eftersom jag har delat upp min tatuering i 3 delar så är det allra mest del 2 som jag önskar få en cover på.
Dels för att texten ser hemsk ut och att man knappt kan se vad det står och dels för att jag numera inte gärna går med annat än längre tröjor som döljer den delen på armen när jag är borta. Jag tycker det är jobbigt med frågor ang texten på armen och eftersom jag för snart 1.5 år sedan tog beslutet att  lägga in om skilsmässa.

Och ja detta var nog en av dom mest korkade beslut jag tagit i vuxen ålder men en sak har jag i alla fall lärt mig, att ALDRIG någonsin tatuera in någon annans namn än mina barns.
Nåja detta var min berättelse, nu håller jag tummarna o önskar mig lite tur helt enkelt :)

Mvh Ninna


Hejsan! 

Jag heter Alexandra och detta är min historia om hur jag fick en crappy tatuering.

Jag växte mer eller mindre upp hos min mormor och hon var min bästa vän. När hon gick bort vändes hela min värld upp och ner! Då var jag 13år. Under åren jag blev äldre började jag intressera mig för tatueringar och någonstans när jag var 16 bestämde jag att jag skulle göra den första till minne av min mormor i form av en ängel mellan skulderbladen. På så vis skulle hon alltid finnas där och "hålla mig om ryggen". 
2007 var jag 19år fyllda och bestämde att göra slag i sak och blev via en kompis tipsad om en kille som hette XXXXXXX XXXXXXXXXX i XXXXXXXXX. Min kompis hade själv tatuerats många gånger av honom och jag gillade hennes tatueringar. De hade snygga linjer och bra skuggning. Så blev inte min... Vi satt hemma hos min kompis då han inte hade någon studio och jag borde väl egentligen ha backat redan där, men jag litade på min kompis och hennes tatueringar var ju faktiskt riktigt snygga!  
Den ängel som skulle symbolisera min mormor är idag den tatueringen jag skäms för. Jag vet inte vad han måste ha varit hög på heller, för han minst sagt karvade in bläcket alldeles för djupt under huden. Den liknar inte alls den ängel jag ville ha och skuggningen hade gjorts bättre av en 5-åring... Rättare sagt, hela tatueringen hade gjorts bättre av en 5-åring! Nää, denna ska göras om, rättas till, täckas över eller om det krävs, lasras bort. Beroende på vad som GÅR att göra. Om det så krävs flera års sparande innan det blir av.
Jag hoppas att detta är något du kan hjälpa mig med, för det här är en hädelse mot min älskade mormor!

Hej!
Denna är gjord på en studio och skall vara ett realistisk tatuering, men till min besvikelse kan jag bara gråta.
Satt runt 6-7 timmar med denna och 2 dagar efter att den var nygjord så åkte jag på en riktigt kraftig infektion i tatueringen som gjorde att min arm var tror minst dubbelt så stor och varig, hela tatueringen var som en tvätt svamp, när man tryckte på den så rann det var och vätska. Min önskan är verkligen att få en bra cover up som jag kan vara stolt över, just nu vill jag bara gråta över detta dåliga resultat. Kan det bli värre? och det var en seriös och etablerad studio som gjorde denna. 

Hoppas mitt bidrag kanske kan göra mig till en vinnare och att få en snygg tatuering som jag skulle kunna vara stolt över.
bilden på bägaren ser ni kanske är helt prickig, större delen av tatueringen ser ut sådär.


Skall man gråta eller skratta???
(Red anmärkning: Infektionen kan man inte klandra tatueraren för mest troligen,efter 2 dagar kan man ha fått vadsomhelst i ett så stort sår om man har otur,Men nä,,,den är oavsett den massiva infektionen som skapat alla de sprickorna i den,extremt fult gjord)

Hej Stina!
Här kommer mitt bidrag till coverup tävlingen. Ja, alla har vi nog varit ung och dum nångång, här är resultatet av min dumhet. På den tiden så var man bara så sugen på att tatuera sig och sket i allt som hette efterforskning...
Japp....där sitter den, det alla kallar för tramp stamp....
Den är gjord i 2 omgångar. 1:a , den lilla tribalen i mitten kom till på en mässa i Finland ( Torneå) nångång sent 90-tal.( var 19 år då) Valde motiv i nån pärm och en stund senare satt den där.

Resterande kom till för ca 12-13 år sen och då hade jag hunnit flytta till XXXXXXXXX. Tatueringssalongen låg alldeles intill min dåvarande killes syster. Det var alldeles nyöppnat ( hade nog inget namn, som jag minns)
och då började jag bli riktigt sugen på mer bläck, och fick påtryckning av min dåvarande kille. Bokade tid, och efter inte så lång väntetid var vi där en kväll och satte igång med en stor tribal. Jag måste ha förträngt tatuerarens namn,
det är helt blankt där....han kan ha hetat XXXXX. Men är ej alls säker. Efteråt sa han att jag kunde komma och fylla i om det behövdes...Bara det att han fick stänga pga skottlossning fick jag höra ngn månad efter!!
Så nu hoppas jag verkligen att jag ska kunna sätta detta bakom mig och kunna fixa till den. Inte bara för att den ser hemsk ut utan även för att den konstant påminner mig om det sjukligt svartsjuka förhållandet jag var i då, med en kille som manipulerade en totalt och skuldsatte mig. Jag vet att den är i största laget, men hoppas på att du som är så otroligt duktig artist kan utföra din magi på mig.
mvh
Nina 

Inga kommentarer: