Sidvyer, senaste månaden

söndag 20 januari 2013

Paleoproblem

Jag sitter än en gång och skrattar lite åt hur vi människor tar saker och ting till det extrema när det gäller allt,men i detta fallet var det Paleo dieten jag gnifflade åt. Läste på nätet att man kunde göra en kokoskaka som liten treat om man ville ha något åt kakhållet utan att bryta reglerna. 
I kakan ska man då ha,mandelmjöl,kokosmjöl,kokosmjölk,kokosfett ,kokosflingor honung salt och lite bakpulver(det senaste bestämde jag) 
Så,,man är alltså sugen på ngt syndigt, då tar man ALLT utom det man faktiskt är sugen på?
Tror nog hellre på att man kan äta EN kakejävel proppfull med gluten,men bara en,inte en massa och lite hela tiden.
Stenåldersmänniskorna åt definitivt inte kakor,den enda gången de fick något liknande var när de fick tag i honungskakan rätt ifrån döden själva. Då får man fantamig unna sig för man vet inte när det händer nästa gång. Kanske var det så man överlevde bistick och andra farliga saker med,man översensiterade sig?
I digress.
En annan sak jag funderade över med Paleon var barn: Mammorna ammade nog barnen en hel del längre än vi gör nu,som bra supplement till det de fick sen,MEN vad fick de för övergångsmat från amning till fast föda? Jag tror de tuggade maten åt sina små ,som fåglarna gör,och därmed fortsatte överförandet av bakterier virus osv till de små genom saliven,och redan där fick man troligen ett stärkt immunförsvar,något vi helt tappat bort.
Nä jag säger ikke att ni ska spotta era små i munnen,nu finns det barnmat färdigjord,,,men kanske ska ni spotta i den?
HAhahahahahahahahah stryk det sista!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bara så jäkla grym, har sett dina tattoos ett tag och gillar dina inlägg. Störtsköna kommentarer och du är definitivt högst upp på listan att föreviga mina pälsklingar med portätt på benet. Inget snack om saken. Har kikat runt en hel del men vill ha någon som kan fånga det där lilla extra och få det riktigt snyggt vilket du verkar vara en fena på.

Pia Puma

Martia sa...

Säger bara fy fan för kokos - på sin höjd lite på en gräddbulle eller negerboll. :)