Sidvyer, senaste månaden

fredag 18 oktober 2013

Drömmen om ett hus

Drömmen om ett hus som bara dog ,plötsligt platt och rätt hjärteskärande.
Det gick inte att få tag på mäklaren för en visning på detta huset,de svarade inte ens på telefon eller mail,och redan där kunde man ana att detta skulle bli en tragisk historia. När jag väl gått in till mäklaren och bokat tid för visning återstod den långa 1,5 veckors väntan på detta. På dagen D var vi båda uppspelta,tills vi kom fram till Musikgatan som det ligger på.
20 bilar.
 Ja,det fattar väl jag med brunögat att fler är intresserade av detta,men att se mäklarens nöjda leende när det bockades av namn på ett A4 papper som var fullt med namn,då sjönk hjärtat i skorna.
ett 30tal människor flummade runt i huset och jag ville bara gråta.
 Kapten tog ett halvt varv i huset och deklarerade att han än inte sett något han var impad över,och där brast det för mig. Gick långsamt ut och lämnade drömmen bakom mig för att inte börja tjuta framför alla andra.
 Droppade av Kapten på hans firma och fick sen böla ostört i bilen på väg ,,,hem till något som inte är mitt hem. Kanske ska jag finna mig i att alla andra med rika föräldrar eller  08 i riktnummer alltid kommer att kunna bjuda över mig när det gäller ett hus jag drömmer om. Inte trodde jag att det skulle vara såhär svårt. Inte trodde jag att jag skulle tappa det så hårt tillslut. Kanske är jag dömd till att köpa de där svinfula mexitegel-fyrkanterna som ingen annan vill ha,och bara nöja mig?

Full av bitterhet säger jag här och nu,mexitegel och enplanshus som alla ser lika jävla dana ut är lika med terminaldöden !!!!!!!!!!

12 kommentarer:

Teun sa...

Vet inte om det kan hjälpa dig men när vi sålde vårt första hus var där ca 40 par och tittade. Det visade sig sedan att det var mycket grannar, släktingar till folk som bott där förut, folk som har som hobby att åka runt och titta på hus o.s.v. Sedan var det ett helt gäng som inte hade lånelöftet klart som skulle sälja sina egna hus först. Så i slutändan var det bara två riktiga intressenter kvar. Bli inte skrämd av antalet som tittar, det är inte alltid det stämmer överens med antal bud.

gange sa...

Titta på tomter och bygg eget efter dina drömmar? Eller det kanske inte är ett alternativ? Oftast så blir det billigare än att köpa något befintligt där priset trissas upp av andra köpare. Men det kräver ju mycket mer tid att lägga på bygget än om man hittar något befintligt i bra skick.

Personligen har jag aldrig identifierat mig eller låtit mitt liv definieras av något jag kan äga. Mitt hem är där jag bor oavsett var det nu än är. Visst kan jag drömma om hus och härliga ställen att bo på, men det är inget som kommer att göra mitt liv mer värt att leva. Det är trots allt jäkligt skönt att ibland inte behöva bry sig om underhåll och annat som hyresvärden tar hand om där jag bor just nu.

Men alla är vi olika. Jag menar bara att du inte borde låta ditt liv falla samman bara för att dina drömmar inte kan uppfyllas.

Stina sa...

Att bygga ett hus är ju alltid dyrare än ett befintligt,på riktigt. Och jag vill ha ett gammalt hus,det kan man inte bygga. Jag låter mig inte definieras av en sak jag kan äga,jag följer en dröm,något som bör definiera ens liv.

Ellet sa...

Jag förstår dig, det är fan inte lätt alltså. Alla jävlar med pengar och.. jag förstår inte Kaptenen. Inte impad? Vad är han inte impad av? Jag ÄLSKAR det huset av de få bilderna jag sett. Bjud påt ändå!

Anonym sa...

Underbart hus! Drömhuset! Håller med "Ellet": bjud ändå :)

Anonym sa...

Jag är imponerad!
Ser alldeles jäkla underbart ut...
Vilket drömhus!

Många styrkehusletarkramar till Dig

/Fru anställd

Maja sa...

Herregud, Kapten måste slagit i huvudet någonstans. Alltså kan vi inte ta hänsyn till honom!!
Jag trodde inte heller jag skulle få min dör, lägis men vann budgivningen med 5000kr!!!
Drömmar kan gå i uppfyllelse ge inte upp och låt dig inte avskräckas!
Tänk bara på vad som hände i Prag för ett litet tag sen, givetvis kommer det dock inte ta lila lång tid för drömmen om ett hus att gå i uppfyllelse!

Anonym sa...

De finns hopp!
Vi förlorade för två år sedan budgivningen på vårt hus med stort H!Tiden gick och vi gick vidare-vad annars att göra-!
Döm om vår förvåning när mäklaren ringer och meddelar att köparna dragit sig ur...Huset med stort H blev vårt,(till utgånspris dessutom;)
Så de finns hopp & Du/Ni e Så välkomna till Svarte
/Mala

Eva sa...

Förstår såååå väl hur du känner. Mitt drömhus gick om intet i måndags då vårt bud blev överbudat. Har dock hittat ytterligare ett drömhus :) Ligger för långt bort från oss men tänkte på dig. Mäklarhuset, kolla på Albertshill. Det är to die for!! Köp det! Nu! Kram

Stina sa...

Tack eva,detta har jag sett,tyvärr för långt borta från oss:/ men ja,,drömmen. Varför bygger ingen så mer:/??

Eva sa...

Amen så typiskt då! Älskar gamla fina hus och vägrar ge upp drömmen om att bo i ett! Våga vägra mexitegel :)

Eva sa...

Men what the fuuuudge... Synd att det var för långt bort även för er. Vi får drömma vidare helt enkelt :)