Sidvyer, senaste månaden

onsdag 31 december 2014

året 2014 en recap på vad möllegänget gjort!


 Såhär på Nyårsafton tänker jag ta en kik på året som gått och konstatera att det är ett av de bättre jag minns (men så minns jag inte så många heller,det är därför jag har bloggen)
Först startar vi med årets sista tattoo,en färdig underarm på Rickard! Helt underbart roligt att få släppa loss med vad fasen jag än vill:)!!

 Jag surfade bakåt i bloggen och hittade ett inlägg från Januari som  promptade detta inlägget. Det enda jag inte har lyckats med ,och känner att det kan bli lite tight att hinna i år,det är att få ett färdigt badrum,och bada i karet går väl ,men det känns obra att bada i  byggröra utan varmvatten,,just saying.
Jag startade året,eller fortsatte vinterns målerianfall med art of war, ett koncept som uppskattades massa av mina älskade kunder,och det gav mig även idén till årets tema på konstutställningen,Art of War.
Hälsade på Faren uppe hos hans numera trolovade Ingela  och firade hans 62:a födelsedag:)




FFick en ytterst generös inbjudan att vara Veras date på Stora Idrottsgalan i Ystad,och den kvällen minns jag med enbart värme och bomull i hjärtat! Har sällan myst så som då:)
Sen kände jag att vi var tvungna att hålla ett CPH Grand Prix,dvs vi asade ihopa ett gäng tjejer som shoppade loss i Köpenhamn med tonvikten på vin. Sjukt mysigt,och det påminner mig om att vi troligen behöver göra det alldeles snart igen!
Sen var det min tur att tatueras av den magiske Håkan Hävermark. ÄNTLIGEN skulle jag få min gentleman pålåret med Tynkyrkan i hatten,,kärlek!!
 Här någonstans fyllde jag år,och det blev en fölsemiddag med sköldarna på Upp el Ner  där jag fick en AWESOME kokbok som jag förpackat väl för att den inte ska förstöras innan vi får vårt hus och vårt kök. Det var även här jag fick min Versace klänning av Kapten:)!!!!
Jag försökte dra ihopa en överraskning åt Virus eftersom han fyllde 40 och jag bara 37(inte jämnt alltså)  men stötte på ett oväntat motstånd!! Tillslut muttrade jag bara och tänkte lite att det får vara då! Men det visar sig att  möllegänget hade fixat en överraskning åt OSS!!!!!! Finaste överraskningen jag nånsin fått på en födelsedag!!!


 Det var här jag skrev intervju med en mamma,något jag uppmanar er alla att göra innan det är för sent!
 Jag och Kapten drog till rag i några dagar och alldeles innan kom Lille Leon till världen,så när jag landade på Kastrup på lördag morgon drog vi hem snabbt,satte mig i bilen och vrålkörde upp för att äntligen få träffa honom:)!!!
Här någonstans kom proverna på Hybrishanddukarna! Ett underbart projekt som Sjögrens och jag arbetat på(mest sjögrens)  
Jag planerade en konstutställning för fullt och hittade den perfekta lokalen för detta!
 Detta fotot gör mig så varm i själen,för det representerar den STÄNDIGA närvaron av de bästa av vänner som hjälper mig i ur och skur!!! Titta bara så fint Linus klätt upp sig och hjälper till med att servera champagne. Imelda och Grelber hjälpte mig att göra snittar (md hjälp av Vera då med) och folk bara ,,bara VÄLLDE in och gjorde denna vernissagen svårslagen för all framtid!!
Sköldarna bjöd ytterst vänligt med oss på finalen av Köksmästarna på saltan där vi alla fick se Müllern vinna IHOPA md Müllern på Vitas,en oförglömlig kväll av många olika anledningar;)
Den 17 nov året innan köpte vi ett ruckel som jag liksom inte velat se innan för det var så nedgånget,men efter attt desperat ha letat hus i 10 månader så insåg vi att detta var perfekt! Det renoveras intensivt even as we speak!

Sen en av årets höjdpunkts för mig jag,Cruisingen!!! Det var småregnat och kallt som fasen,men det hindrar oss IKKE från att ta en repa med Bakelitvaranen Nils!
 Burnout med Camron

En sppontan underbar solig pickic i parken hanns med,en av de bättre sommarminnena!!!
Vad vore en sommarkväll utan en konstkväll med damerna!? Sushi och kladdkaka och massssssa vin!!

Det var denna sommaren Månsa gjorde en ärbar kvinna av Elin ,ett skitbra bröllop med en nykläckt Leon,vad jag vet den första långa resan med honom!
Sen fyllde Virus år,eller åtminstone firades han! Det var 4:th of july med utklädning,Müllern kockade mat och stämningen var så JÄVLA nice!!
Sen skulle Leon döpas! Där bjöds på en helt mysig grillkväll till detta med HÄLLREGN på kvällen samtidigt som vi firade systers födelsedag!:)
Bo kaspers i parken ,även det en underbar kväll som bjöd på lite PK musik av Bo Kaspers och en massa vansinne av möllegänget:)

Virus 40:års present blev Dressinkörning med möllegänget,en helt underbar dag mitt i veckan,och detta kan jag rekommendera er alla att göra!
Golvet gjuts i huset,,lycka!!!!!
 Jag startar på celeb sessions,en mycket uppskattat serie tydligen.
En stor milsten är att jag bytar reumatolog till Simrishamn och får tag på Jörgen Grymner,en man som äntligen  lyssnar på mig och ger mig en chans att testa Enbrel,och härifrån tar det ca 2 veckor så slipper jag helt psoriasis på rygg och i hårbottnen,öron och ansikte.  lederna bli fortfarande sakta bättre. Jag får mitt liv tillbaka.
 Vi drar till Prag med damerna!! En underbar semester!!!
Sjöd får ett infall och anordnar en högt uppskattad kväll på Vitas uppföljt av Burleskkväll på Ystad Teater! Aldrig kommer jag att glömma framträdandet dessa 2 män gav oss den kvällen,fångat på film och allt!
Det stående fenomenet Oktoberfest i Fulltofta,och detta året fixade jag en äkta dirndl till spektaklet! Jag startade även en insamling till förmån för bryggaren och anordnarna av denna underbara tradition!!
En spontan hårmodelldag blev det,och Cissel(som jag drog med) gjorde succé ,såklart!!
 Denna bilden kanske inte säger er så mycket men det är den slutgiltiga utandningen och lulmineringen av att ha lurat smugit och ljugit för Sköld i flera månader Detta är loungen på Kastrup när han får syn på möllegänget som ska dra ut honom till New York!! Detta kommer jag ALDRIG att glömma!!!
Alldeles efter New York startar jag på Radion,ett infall och en dröm jag haft länge,jag fullkomligen älskar det även om inlärningsperioden blev lite stressande med tatuering OCH tidiga radiomorgnar. Allt var värt det.
Diket design ,jag och Sjögrens tar tag i samarbetet Hybrisporslin och här är det stolta produkten av detta!!
Fick åter  vara Veras dejt på Julgalan i Malmö på Arenan,ett överraskande bra spektakel som Radio Active bjöd alla sina sponsorer på!!

Cissel och Sköld flyttar in i sitt hus på Vildgås i Nybrostrand,och det invigs inofficiellt denna kvällen med ickeinflyttningsgåvor,4 bag in box och 2 lådor öl;)
Får förfrågan om att  göra en etikett till Fulltofta gårdsbryggeri och det visar sig bli riktigt jävla coolt med en så oväntad etikett:)

 Jag börjar upptäcka att mitt ärr putar inåt,magen börjar svullna och det känns trångt i äggalåddan igen,och efter en besvikande idiotisk sjukvårdsupplevelse får jag äntligen ta på en riktigt bra gynekolog i Simrishamn som bekräftar mina misstankar. denna gången är de mer komplicerade än förra ,muskelknuta på stjälk 6x6 c, ca som tynger ner livmodern och får den att vrida sig  ,och till det en stor chokladcysta som hänger på andra sidans äggstock,,,jag är trött på denna skiten nu,och op planeras.
Där var mitt 2014 i en liten resumé,och många ytterligare varma minnen har såklart upplevts detta året,men bara de jag tagit upp  här gör att jag faktiskt kan luta mig tillbaka och ärligt säga att om jag dör nu är jag ändå FÖRBANNAT nöjd med det som varit:)

Inga kommentarer: