Sidvyer, senaste månaden

tisdag 16 december 2014

Babystyling,ett utdött yrke.

Jag förberedde ett långt fiffigt blogginlägg när det skedde,men blogger ville inte som jag och raderade hela skiten och då lackar jag och lägger ner för tillfället,men HÄR kommer det!
Leon kom ner och hälsade på från Örebro,och när man har ett försvarslöst barn i sitt våld utnyttjar man det till max!
 Jag är fullt medveten om att han kommer att bli vuxen någon dag och kommer troligen att fimpa mig i huvudet pgr av detta,men jag tar det med ett sällsynt lugn,för internet är för alltid,en spark i skrevet bara några timmar!
 Kaptens hårvax och även Kaptens tandborste fick släppa till,bara för att demonstrera Leons frilla han haft ända sen födseln! Den blir ljusare och lite längre på toppen,men ikkepå sidorna,och då tar jag det som att moder natur VILL att man ska ge ungen en mohawk!? Har jag fel??
Traditionen trogen målar jag alltid en pommes på honom med ,det var lättare när han var 3 månader,nu envisas han med att ÄTA allt som kommer inom synfältet,inklusive min pensel!!"?? Ah litta byfärg har aldrig dödat ngn.
 Se,,som gjord för detta,,När han blir lite mindre babyfluffig kanske man kan se mustaschen med!

 Jag funderade på ett par polisonger med,men så kan man bara bli tuggad på så många gånger innan man ger upp! En hel del vax slank ner med,men så är det sääääkert helt utan tillsatser och parabener.

 Vi fortsätter Löderups fashionweek  med den flaxande hästen,en mycket populär modell på 1800-talet bland låg och mellanstadie bönder!
 Sen har vi "trenchcoatmaffian" en senare klassiker från norra Sverige,när grått var som mest inne och kalhet inte accepterades som annat än en svaghet i den manliga populationen. Att ha vikar är inget man behöver acceptera!

 Som ni ser ,en tandborste är ett perfekt vapen mot småbarn,de håller sig lugna och docila så länge de vet att man har den hölstret.

Jag hoppas att mamma inte klipper dig innan jul,för jag är inte färdig med mitt stylingprogram.


Inga kommentarer: