Sidvyer, senaste månaden

söndag 7 juni 2015

En lördag utan barnpassning

Lördagen drog in och jag tog en spontantatuering då jag insåg att det faktiskt inte var förräns kl 14.00 som hopp och lek skulle dra igång. 12 pers var bokade på Utmaningarnas hus och sen TGI Fridags  för chyllingavingar och cosmos.
En liten watercolourlotus blev det och uppfräsch av en gammal drake jag gjort:)






Det verkar dock som att ha barn är det mest oberäkneliga i universum,,eller snarare  barnvakter,så 5 av 12 kunde inte hänga på,och då kändes det ytterst meningslöst att åka in till Malmö,så planerna ändrades snabbt till hopp och lek i studion med påföljande Bryggeri! Kapten och Virus tog på sig att LÄRA sig röka den perfekta pipan,och dricka 3,5or väl kylda med lime på den första sommardagen för året! Bra jävla val;) Jag var lätt ilsk och uttråkad och tatuerade mig samtidigt som särskolan läste på om piprökning baby,kvinno och mansnypor;)
 Sen kom möllegänget och allt var på plats som sig bör:)
 Vi tog plats på bryggeriet och hoppades att denna gången skulle serveringen fixa biffen då lite ändringar gjorts där uppe,,,så blev tyvärr inte fallet.
 En ljuvlig sparrisförrätt  med Jordärtskocka  med Pak Choi och rödbetspuré på det . Min mat var toppengod,men jag får säga att Kalventrecote med mandelotto(risotto på mandelflarn) var en,,,sjukt dålig ide. Fet mandel stuvad i fet sås gör att en sked av det blir övermäktigt och där var ett relativt berg av det på tallriken och smaken imponerade tyvärr inte heller. Sen kom bottennappet. En underbar rabarberefterrätt,,,,serverad på gjutjärnsplatta,en sådan man har till en new york strip el liknande,,,,rabarberns syra reagerade genast med järnet och gjorde att hela efterrätten smakade ultramycket av blod:(  Serveringen var än en gång både hackig och glömsk och nu ger jag upp lite om Bryggeriet. Kanske ett bord för 2 en lugn kväll,ta ed dina egna bra vinglas så funkar det utmärkt,,men inte större sällskap och en busy kväll.
 Efterrätt fick bli på Soft där vi stötte på en sjukt rolig italienare som BARA pratade Italienska! Lustigt hur mycket italienska man kan utan att man vet om det,åtminstone med något glas vin innanför ögonlocken!   Efter ett par kosmos och en kaffe åkte vi hem relativt tidigt och vaknade fräscha som morgonsolar! Nu ska det fuktspärras i huset!


1 kommentar:

Marita sa...

Syns tydligt på studiobilden att jag gjorde avtryck i gatan i Prag! Hahahaha