Sidvyer, senaste månaden

lördag 27 juni 2015

Jag vill ha en cover,,


 Ja ,det är populärt med covers nu,och färre lär det inte bli då det öppnar studios  överallt,och inte alla är så bra som deras flashiga skyltfönster eller blinkande hemsida vill låta påskina. 
När jag får förfrågningar på covers är det nästan aldrig någon som bifogar bild på vad de har,utan antar att man kan täcka vadsom,utan att ens se storlek och placering på vad man har.
Här följer en liten historia om hur det kan gå till ,och vad som krävs när man har något väldigt mörkt och svart.

För ca 1,5 år sedan skickade Jessica en fråga om jag kunde täcka över hennes tribal,och som alltid svarade jag att det beror på hur stor den är och vart den sitter. Jessica svarade att bara hälften är ifylld så den är ju inte helt svart. Jaha tänkte jag,då blir det nog lättare,,
Här har vi då ett brilliant exempel på hur olika uppfattningar man kan ha om tribal,inte så svart och vad som går att göra i frågan om coverup!
Jag satte kaffet i halsen och svarade något i stil med  att inte ens gud kan täcka den tyvärr då bara svart går över svart.
Det enda alternativet  som jag såg fanns var laser och det är ett helt eget kapitel i form av tålamod och smärta.
Jessica däremot är en djävulskt  bestämd kvinna som inte låter smärta och tid avskräcka henne och hon kör igång med att lasra detta monstret!! Tjocka linjer går långt ner på benet,och dessa var väldigt svåra att få bukt med,det svarta ifyllda gav sig ganska så ok för att vara så massivt svart!
Efter första sittningen vet man hur pass det svarta svarar på behandlingen,innan dess kan man helt enkelt inte veta om det ens biter alls. Jessicas gav med sig rejält redan första sittningen ,och vi plöjde på trots att det efter första relativt lugna lasringen gjorde fruktansvärt ont.





Jag lasrade så mycket mitt hjärta tillät,det är enormt svårt att fortsätta när kunden vrider sig i smärta ,jag är tyvärr lite för blödig. Vi väntade sen ut bokningsdagen och sen i sin tur dagen D,och det var med goda mått 6 månader efter sista lasringen,något som är nödvändigt  för att  det nya inte ska blekna tillsammans med det gamla.
 Vi   startade med linjer och skuggor,och även detta gjorde våldsont på det lasrade området trots att tid hade gått. Det verkar som om huden där blir känsligare till en viss grad,troligen försvinner detta efter att längre tid gått.

Så,en sittning till för att trixa till ovandelen och lite av resterna som tittar ut av den gamla  tribalen:)
Så "lätt" är det att göra en cover,,,o läs nu med all den ironin  jag lägger in i det. Svart kan inte täckas med något annat än svart ,så en cover är mer att villa bort,trolla med den huden som finns mellan och försöka leka med skuggor och detaljer. Finns ingen hud mellan kan man inget göra ,och är det svarta för stort eller svart kan man inget göra. Det lasrade  området är ljusgrått och därför kan man lura bort det med de mörkare skuggningarna i rosen mm. 
Uppdatering följer på det färdiga resultatet!

3 kommentarer:

Nova sa...

Wow vilket jobb <3

Anonym sa...

Helt fantastiskt gjort får jag verkligen säga,bara Gud själv kan täcka det med en cover up ;)Vackert gjort!!

Eva-Lena sa...

Fantastiskt!! Vilken förändring!!
Du är otroligt duktig!!!