Sidvyer, senaste månaden

måndag 15 juni 2015

Hårborttagning med hemmalaser förstör dina tatueringar.

Så,då har jag pratat en liten stund med Philips support och fått bekräftat vad jag misstänkte. Det säljs numera IPL lasers för hårborttagning  ,och efter ett helt apropå samtal med en väninna som nyss hade köpt en nämnde jag att hon inte kan köra den på tatueringarna hon  har på benet,den funkar ju likadant som min laser,möjligen lite mildare men den kommer att bleka din tatuering och garanterat förstöra den. Väninnan var uppriktigt förvånad och lite förfärad för det hade hon inte tänkt på,och Philips  bekräftade idag att man inte ska köra på tatueringar. det står inte i manualen vad jag kunde förstå men de har bifogat en hår och hudfärgs skala som man MÅSTE titta på. Mörk hud får INTE använda denna lasern ,men inte ens d tror jag att folk förstår att tatueringarna  är samma eller värre.  Lasern reagerar på färg och inget annat,det är därför ljusa hårstrån inte kan lasras ,,den "ser" inte de. Svart färg ser den SOM FAN Så detta är en varning ni gärna får dela med er om ni tror era vänner kan vara frestade att köpa något liknande,,lasra bara inte på tatueringarna så är ni safe!

Inga kommentarer: