Sidvyer, senaste månaden

måndag 6 juni 2022

Plasmapen,,,det knivlösa lyftet.


 Jag har börjat få bläddra bland ögonlockens alla skinnflikar när jag sminkar mig och mellan att jag knapp ser vad fan jag gör med sminket om jag inte har en förstorings spegel och min frustration över att inte ens botox hjälper mot hänget mer funderade jag på om det fanns något att göra åt detta spektakel. Ja,man kan göra ett ögonlocks lyft,men jag sparar gärna det tills hela skiten måste sträckas ut. 
 Då hade min lilla guldhamster Maritza fått höra talas om plasma pen, ett knivlöst sätt att strama upp ögonlocken och all lös hus på hela kroppen. Jaha,,vi undersöker.
Läste på och hittade inte mycket negativa bieffekter alls på nätet, det värsta som kunde hända var väl att man inte fick någon effekt alls.
Vi kör. Bokade tid på en hudklinik med en människa jag litade på väldigt mycket. Maritza bokade tid någon dag innan.
 Hon gjorde sin behandling och berättade att det inte var så farligt, det kändes men det var inga problem. Toppen tänkte jag, hon är så liten och mjuk att jag seglar igenom detta fin fint. Hennes svullnad var märkbar men inte det värsta jag sett och det står överallt att man svullnar en hel del och tredje dagen är värst. Vi kör! 
Man får bedövning,det tar ca 20 minuter allt som allt om man inte pausar och tar det väl,,
Det var det värsta jag gjort i hela mitt liv. 
 Första ögat var jobbigt,jag tänkte att andra som fått mer bedövningstid måste vara bättre,,det var värre. Jag har sällan så ont att jag inte kan koncentrera mig men dett var hands down det mest fruktansvärda jag gjort i mitt liv,och jag är INTE gnällig när det gäller smärta. 
Nå,,gjort var gjort och jag åkte ham ,svårt att se och lite snurrig. 
Första kvällen var väl ok,lite frusen och hängig.
Bilden är från första kvällen.



Andra dagen,,man ser dum ut men jag passade på att göra en loppisrunda i Trelleborg på ställen jag känner väl till ,om man nu skulle bli sedd.

 På vägen hem var min överläpp svullen,,jag började känna mig frusen och trött. Hem och lägga sig ner med is på ögonen. 


Andra dagens natt kunde jag inte sova,,det var fruktansvärt. Ögonen rann konstant och sved. Man får inte blöta ner prickarna,men jag hade inget val! Det rann konstant! 



 Dag tre,,man får rådet att INTE ta Ipren utan alvedon om man behöver smärtstillande,, efter den tredje dagen och mycket dåligt med sömn tvingades jag ta en ipren och då endast fick jag sova och rodnaden runt ögonen lugnade ner sig. Vid detta laget var mina påsar under ögonen så spända att jag började oroa mig för om de någonsin skulle dra ihop sig igen. 


 Dag fyra,,jag var så trött men öntligen kunde jag se bättre,,ögonen rann fortfarande men jag började känna igen mitt ansikte iaf. 

Fredag kväll gjordes det,tisdag kväll efter en dags jobb  och jag ser lite mer ansikte och mindre michelingubbe.


Dag sex,,det är svårt att motivera sig till varför man ens gjorde detta ,,man ser ju gräsligare ut än någonsin,,

Dag sju började mina prickar trilla av ,,det ska ta 10 dagar men av all tårvätska och sårvätska (ja de rann konstant) var det omöjligt och när jag smorde med salvan man fick med sig trillade dem helt sonika av.


Dag tio,,alla prickar borta men smärtan av att ens ta på ögonlocken var fortfarande stor. En slitande känsla som troligen kommer från att huden försöker läka de skadade prickarna och dra ihopa sig. Idag är det över en månad sedan jag gjorde det,snart 1.5 och jag vaknade nyss upp med en spontan blåklocka som uppstått över natten,och det har varit så flertalet gånger,små bristningar i blodkärlen oftast.  På det känns det inte som en större effekt tagit plats och jag är fortfarande rödprickig och texturerad när jag sminkar mig,ett charmigt honeycomb mönster som inte ska vara där;) 
Jag HAR slutat behöva bläddra ,så något her ju hänt,men med facit i hand hade jag nog hellre väntat på kniven,,detta var galet på alla sätt. 
Maritza? Jodå,den totala motsatsen! Hennes effekt är väldigt synlig,hennes ögon var torra och fina,prickarna trillade av och inget syns mer! Hon kan tänka sig göra om det igen!!! aldrig säger jag.Never.
Jag vill påpeka att detta är bara min upplevelse och effekt av plasmapen,det är INTE den vanligaste upplevelsen,det är bara inte för mig helt enkelt;) 



 

Inga kommentarer: