Sidvyer, senaste månaden

tisdag 3 november 2020

hälsostatus och akuten

Efter helgens mikroskopiska fest där jag tacklade av kl 12 på natten var det en helvetes söndag att ta sig genom. Lördag kväll spenderades med att perfektera toabesöken och dricka vatten,,och vatten och vatten och vatten ,,saltbegäret går inte att ignorera hur mycket man än vill och det hjälper inte att dricka mot törsten. 
Nytt är att jag kissar vita flagor och googlar man då blir det sådär,vilket resulterade i att jag ringde kry som ganska omgående bad mig att landa på akuten. 
Jag packade en väska med mat,bok,hörlurar laddare mm,,man vet att väntan blir lång.  
Blev inskriven 10.43 ,kl 18.25 åkte jag hem.
Inget,,,bara precis inget. Ingen förklaring på den enorma tröttheten,flagorna i urinen,saltbegäret mm,ALLT är perfekt. När läkaren kände på min mage ryggade han dock tillbaka lite. Den gamla knutan jag burit på i några år, den som gör att jag har ont i ryggen ganska konstant,,den ska tydligen inte vara där.
Har bett om en röntgen så man kan se vad det är och den mest troliga förklaringen är väl  en cysta på njuren som möjligen orsakar allt detta. 
 Nu ska jag ta mig igenom någon vecka med dödsångest.
To be continued.

 

Inga kommentarer: