Sidvyer, senaste månaden

söndag 9 april 2023

Malmö Öl och Wiskey festival och Guldhamstern fyller!

Ja hon gör ju det en gång om året och denna gången sammanföll det så lämpligt med MÖW ,ett måste att besöka i Mars långa gråa vinter! Vi mötte upp på tåget med lite presenter såklart! 
 Detta året tänkte jag inte bli riktigt så så skitansiktad som jag blev förra året och vi bestämde oss  för att ta  Escama innan och grunda på riktigt  och här dök även Hanna och Turbo upp som redan var i malmö för att fira sin bröllopsdag.

Maten och drinkarna på Escama var som vanligt toppen och vi avrundade lite snabbt för att  rulla ut mot mässan innan vi fyllnade till på första stoppet.
Och nej,vi rör oss ingenstans utan kuken,,,frågor på det?  Detta är dock resekuken,en något mindre avskalad modell,lätt att ha i handväskan.


 Väl där gick det trots kö snabbt att komma in och nu var spelplanen öppen så att säga! för första året ever kände jag att jag kunde dra mig in till konnosörhallen för att flanera lite bland rom och whiskey eftersom jag nu officiellt är en jäkla romexpert (not,men har lärt mig allt jag kan lite snabbt på nätet) Jag spenderade mången minut med att trackassera romfolket med allersköns frågor. Efter det parkerade vi Gamarna vid Fulltofta båset (givet) och flanerade rundor.

 Vid detta laget var allt fortfarande städat kan man säga,,se som vi minglar och är artiga.
Alla kläder på,inga brutna ben.

Sen hittade vi Kent och sen gick allt lite sideways! Kent med sidekick hade hökat vid båset med superstark Gin och de var inne på sin tredje grogg(från DET båset) Att använda honom som avfrostare till vindrutor hade funkat skitbra,bara få honom att flåsa och kör! 

En relativitetsbild,,hon ÄR liten.

 Som brukligt har de ett selfiebås som vid de tidiga timmarna står tomt  men i takt med spriten fylls också det och jag ska i sanning erkänna att jag var en stor del av deras rafflande framgång denna mässan för vi tre nyttjade båset ,,ja ska jag säga tillockmed slet på det lite! 
Först en lite bedräglig bild,och även kvällens mest obehagliga.

Sen började de riktiga bilderna,,



Emellan stinterna i fotobåset höll jag lite koll på min make,,han stod kvar vid fulltofta! 

När vi konstaterat att de klarade sig släpade vi Buse till stupstocken




Sen tyckte jag inte att det var nog med bara bekanta utan jag släpade in helt random människor! bara se vilken glädje som sprids! 






Sen när jag fick slut på vanliga okända började jag om på kända!!





 Ja som ni ser var det hög tid att åka hem vid detta laget och jag samlade mina små kycklingar för att stappla ner till tåget utmattade och  nerdruckna
 På vägen hade någon lämnat en kundvagn och  jag passade på att stoppa de två med mest ont i fötterna i vagnen och  ge dem en gratis sjuts till stationen för sådan är jag! 



Allt slutade så så lyckligt när jag dumpat dem  i rulltrappan ner till tåget! Jag överlevde årets öl och whiskeymässa och trots vad bilderna säger utan ett uns bakfylla!  Vi tackar Fulltofta Gårdsbryggeri för gott häng och underbar öl och såklart MÖW för en übergrym mässa som vanligt, den blir bara bättre och bättre! 





 

Inga kommentarer: