Sidvyer, senaste månaden

fredag 25 februari 2022

Stina 45,,och INTE krakow !

För några månader sedan kläckte jag ur mig att jag inte ville vara hemma på min 45 års dag och tyckte att Krakow kunde vara ett bra ställe att hänga på ,på vårt bästa hotell med våra bästa vänner OM bara Corona helvetet lugnade sig. Vännerna fick Corona till höger och vänster men allt i god tid innan avresa tacksamt nog!Den 22:e var det dax att flyga från Malmö  och den 20:e skriver Maritza "MAYDAY MAYDAY ,Ryan air har ställt in flygningen!!" 
Det är här jag borde blivit ledsen men det enda som kom över mig var lättnad. Tack vare Corona har flygningarnas frekvens  dragits in drastiskt och vi skulle vara i Krakow fem hela dagar! Det var längre än jag trott men det fick väl gå,men då tyckte Putin att det var en bra  ide att trigga upp konflikten i Ukraina och jag hade en extremt dålig känslan i magen över att vara där nere så nära Ukrainas gränser .
Det diskuterades Budapest,men 5 dagar där är DYYYYRT och även det alldeles för nära Ukraina så jag sade att jag varit ytterst nöjd med Köpenhamn i 2 dagar ,Scandic kötbyen och Warpigs och en massa rumshäng,,och SÅ blev det!  Kl 10.00 den 23:e feb skuttade vi på tåget till Köpendanmark för att fira och bara vara! 

Väl på rummet var det dax att öppna lite paketet och det var indeed blandade skurar! Från Thea fick jag en bok jag önskat mig i 10 år,ironiskt nog en bok om Ryska fängelsetatueringar;) 




Sen kom en ,,jamen ett kukspel  och även en löspung som blev väldigt uppskattad i dagarna 2 !  Även en grym lite Darth vader berlock  till mitt Pandora armband !! 
 Efter det gick det snabbt utför med flödande öl och bubbel så vi ylade tvärs över gården till Warpigs för en über lunch!! En stout,lite revben och coleslaw sen var man redo att krypa till nästa ställe för att testa drinkar! 





 Vi hittade NoHo bara precis runt hörnan till hotellet och de hade ganska bra drinkar,kanske inte så jag måste dit igen men go stämning och härlig servis ;) 












Efter detta drog vi till en ölaffär som Chris och Tobbe hittat och inhandlade lite rolig öl vi skulle ha med oss hem,,inte många av dem överlevde den färden kan jag säga  och sen var det  tillbaka till hotellrummet för mer djupa tankar i 100km i timmen!




Här vet jag inte riktigt vad som hände men strax efter att Kapten våldsälskat Tobbe skulle Maritz demonstrera en Tjeckisk Partair och flög som förra årets vante tvärs över sängen och ner mellan soffan,stora krigsskador och spänt läge uppstod. Hade jag varit Kapten hade jag inte vänt bakdelen till henne på tre -fyra år.


 Här är det lite dimmigt för mig men det bestämdes att vi skulle ha sushi så jag googlar upp den bästa närmsta sushin som visar sig vara Sticks and Sushi och vi vandrar 800 meter i snålblåst och ångest och kommer till,,,Tivoli Hotel,,,Tobbe garvar ihjäl sig åt mig och jag tänker att vi nu hamnat på sportlovsveckohelvetets hotell med triljarder barn och sunkig Sushi. På 12:e våningen fick vi veta att allt var fullt och att vi inte kunde få ett bord. Vi tjurade. tillslut erbjöd killen oss att sitta ner så skulle han se vad han kunde göra och vips var där ett bord! Vi tog varsin drink först och herrejävlar om det inte var de bästa drinkarna för dagen!  Ganska snabbt fick vi vårt bord och herrejävlar,,detta var topp 5 sushi jag någonsin ätit!! Helt otippat och så så bra! Jag tryckte ett fat med 24 bitar!!!Sen åt jag upp alla andras broccoli  med,,efter detta var stämningen på gruppen mindre fryntlig och mer pensionärsaktig och den 800 meter långa vandringen hem var en tystare tillställning;) Så fort jag kom in på hotellet var jag tvungen att sova,,det gick bara inte att hålla ögonen öppna och på så vis fick första kvällen ett mätt lyckligt slut! 




Dagen efter var det en gemensam frulla där mat på något obeskrivligt sätt ändå gick ner!!Jag trodde aldrig jag skulle bli hungrig någonsin igen men där satt man och nog fan åkte det ner en bulle och några koppar kaffe! 
Väl uppe på rummet piffade vi till oss och sen,,ja sen var det igång igen! 
Gänget samlade sig snabbt i vårt lite större rum för lite häng och metal och mycket pung! 
Maritza  försöker demonstrera Balls to the wall,,,

Sen var det fan dax att sightseea lite! Vi satte siktet på ströget då Chris trodde hon skulle handla en jacka och vi tänkte att vi kanske kunde äta en lunch på Norden,så off we went!




Detdär med att göra upp planer nuförtiden är svårt,för när vi väl var i närheten av den påstådda jackaffären har den stängt igen och till vår stora stora förvåning och besvikelse har fantamig Cafe Norden lagt ner!!! Det var bara ett enda stort tomt ställe på en av Köpenhamns bästa vackraste locations! Vi tog det första sunkigaste vi. hittade och en Irländsk pub fick ge oss det vi behövde! Lunch och tröstprosecco.



Efter en ganska slät publunch som gjorde trickset men inte mye mer än så lullade vi vidare och hamnade tillslut hos en italienare där vi var det enda bordet sittandes. Det urartade ganska snabbt till en otippad mycket härlig dricka sittning där vi fikade på lite kaffe ,grappa, antipasti och MYCKET prosecco! 






 Efter detta drog vi vidare,lämnade Chris och Tobbe på stationen då de valde att åka hem en dag tidigare och vi beslutade oss att trycktes hotellbaren! 



Det var såklart torsdagkväll och inget rejält drag i baren och nä,,bartendern öste sirap i allt han gjorde så vi satt och drack socker i ett par timmar tills pensionärsåldern gjorde sig påmind och vi alla rullade isäng,,ja inte innan vi hunnit muppa oss med deras köttmatta! Det faktum att vi inte åt något mer alls den dagen tillskrevs fortfarande den jävla sushin! Ingen av oss blev liksom hungriga så lite antipasti fick bli den dagens sista måltid! P¨hotellfrukosten dagen efter var det samma sak! Inte en tillstymmelse till hunger,,vadfan hände liksom ?? 





Maritza lyckas klä sig i perfekt kamouflage rätt ofta och det försöker vi demonstrera här,,, går det fram eller var vi bara fulla ? 
 Dagen efter var det fredag morgon och hemfärd. Jag hade drömt hela natten om mina visar och ville bara hem till dem så snabbt jag kunde medan Kapten tyckte att  han inte borde behövs släpa på  ett niopack öl hem och så var fredagen igångsatt.

Vi tågade hem med Teskes medans Maritza och Rickard stannade kvar lite längre och den goa lilla helgen upplöstes så sakteliga in i nästa goa lilla helg. Jag är så  nöjd med hela denna resandes för att jag kan existera varsomhelst med dessa muppar och ha roligt,det är inte nödvändigtvis utlandet som gör eventet. Att Putin sen på första dagens natt verkligen invaderade Ukraina gjorde  att jag var så så tacksam att jag inte satt i Krakow,nära händelsernas centrum med en ganska osäker hemfärd  i loppet. Det känns surrealistiskt att Europa nu är i krig men så är läget och det var verkligen en motsatsernas helg vi fick. Starka oroande bilder på TV:n på morgonen och kompisgäng och kärlek resten av tiden. Tack mina älskade vänner för att ni hängde på Gärdet var ännu en helg jag aldrig kommer att glömma!(fläckvis) 

 

söndag 13 februari 2022

CORONA ÄR ÖVERRRR!!!

Eller ja, den är inte över men mänskligheten får leva med att smittan härjar och att folk blir råsjuka. Restriktionerna släpptes iaf helt den 9:e februari och  den 12:e skulle vi träffas,,alltså på riktigt TRÄFFAS och kramas och stå nära och HÄNGA och hosta på varandra ! Som vanligt tänker jag lite snett eller iaf lite optimistiskt  och i början av veckan inser jag att jag har fem monsterjobb framför mig OCH en fest att rodda upp,dvs det betyder att man sakta men säkert får tömma hela huset på glas och loppisprylar där vi ska sitta, och DET tar sin lilla tid;) Inte nog med det ,jag skulle tatuera Kapten på halsen på lördagen och det stressade mig över alla gränser,,jaja ,det som inte dödar härdar och jag kan meddela att jag idag har en hud och hjärnbark av råläder. 
Dagen D kom och jag tror ni kan se på killens min att han är rätt nöjd ,,över att det är över ;) 

Lite i Kaptens  stil trogen ändrar han stil sådär över en natt och plötsligt kom kedja,HD och halstattoo fram och nu ser han ut som,,jamen som en badboy deluxe;) jag tackar och ser roat på hur denna mannen aldrig slutar att förvåna. 
 Vi var 7 ugglor och tre gamar kvällen till ära och jag bestämde mig för att ikväll var den perfekta kvällen att startat en inte ont anande Chatis 50:de årsfirande. Vi firar 50 ett helt år så ni vet ,det är sen gammalt. 
Ugglorna bestämde att nu ska det inte bara pratas om det ,nu ska hon fan iväg  på Sweden rock, så  en endagars biljett till Lördagen låg i paketet från oss alla med tillhörande sovplats mm;) 



Liten blev lite överväldigad av alla de nya människorna man kunde kela med och betedde sig något gränslöst ,något intensivt i 4 timmar och har idag inte gjort en enda knop;) 


Maritza fick också ett något mindre pampigt paket men ändå! stora förändringar väntar och det ska man fan ha marsipanbröd för! 

Tammie fick en annan slags,,kauga.

Bordsfåglar,,,det kan vara det mest besudlade släktet av djur man träffat på. Jag får konstant plocka bort saker från dem efter fester,tex fasttejpade cigaretter eller som igår ,en kantarell ur anuset på Guldtuppen. 
Jag visste att det skulle gå på ett eller annat sätt ganska stadigt utför för kapten denna kvällen då jag matat honom med rödvin sen kl 12 för att han skulle stå ut med halsen och han visade inga tecken ALLS på att vara trött eller dylikt, men sen hände detta och man visste att allt inte stod rätt till.

jag har hittat så fantastiskt många nya mongoglasögon på diverse loppisar ,så hela kitet åkte fram och inga glasögon utan peruker som man säger så  både peruk och mössor kom fram! 




Vi tyckte att rövenkören behövde uppvärmning efter alla dessa åren av att inte få ha framträtt  och därav kom detta fotot till,,det kommer lite kiss när jag ser på detta ;) 






Det provsatts även en hel del Nightrod och sparkades en del däcks som sig bör när en ny familje medlem har införskaffats! Lisa vill inte ha en så,,nä.




Sen fick ju jag en så härlig julklapp av Nova och Thea,,tack töser,den förgyllde de senare timmarna av festen helt fint!!Pungen var svåruppblåst och jag TROR det var därför jag förlorade denna leken! 

 Vem hade trott att Lady Teske var en sån jävel på kukfäktning men det var hon iaf och jag fick se mig besegrad som fan! 

Jag hanterade sorgen rätt bra ändå.
 Ja,,needless to say så var jag luddig I huvudet imorse men det var inget emot hur kapten kände sig imorse,lite tjock i halsen och tveksam till livet men AJ så jävla rätt det vara tt få träffas igen!!!! Det var för länge sedan! 
Over and out.