Sidvyer, senaste månaden

måndag 24 januari 2011

PT ,DET gamla knepet!!!

Har börjat på ett nytt schema som är i mina ögon sjukt simpelt,endast för att det är få övningar och en helt enkel approach.

Välj din favoritövning för biceps,gör den med maxtyngd så du orkar ett visst utsatt antal repetitionen(väldigt olika beroende på muskelns uppbyggnad) men tex biceps,skivstångscurl 8-15 reps. Du har 3 pauser på dig under dessa repsen,pauser på 15 sek ca.

Efter detta andas  du lite och gör en halv repetition där du håller statiskt i 20 sekunder. Låter lättare än vad det är faktiskt. Efter det är det extreme stretch som gäller dvs hitta ett läge där muskeln är utsträckt fast belastad och håll så i en minut.

Detta är döden.

Jag trivs som fan med dessa extrema utmaningarna i korta explotioner,det ger  mig en chans att tävla med migsjälv. Jag har för längesedan sultat bry mig om att jag ser ut som en jävla byfåne när jag springer runt där,man får se till att göra det så hemligt att biffarna TROR att jag  är lite imponerande.

Nedan:PT Seth Ronland i en vardags situation,så som alla ser ut avklädda?

Inga kommentarer: