Sidvyer, senaste månaden

fredag 25 mars 2011

Kvällen som den varde,,,

Eftersom Mr Himbrandt låg så snällt idag passade jag på att ge honom en tramp stamp tillägnad den fantastiska enlags-bandyturneringen som tar plats varje måndag,där vuxna män slåss för sitt liv med små plastkubbor. Sedan bastar de och skriver dikter ihopa,,det sista är något jag kallt antar.

Vi fick ett infall och åkte till Hammenhögs Gästis som hade det lugnt och stillsamt,så åk dit NU om ni vill slippa alla dessa dryga påskfamiljer som svärmar oss om ett slag.
Kapten fick sill till förrätt och Gris på 3  olika sätt till huvudrätt. Hammenhögs köper bara råvaror från närproducerat och gårdsgrisarna i denna rätten har fått växa som de ska och haft ett normalt grisliv. Det är beundransvärt att de inte ger efter för kvantitet istället för kvalitet.
Och jag fick lamm med lammkorv och rotfrukts skum:) Underbart och fräscht som alltid! En tallrik v
Vilhelmsdals ostar till efterrätt ,sen är man man nog att åka hem:)


 Och sist men fan inte minst,Kaptens nya frilla,en något bakåtkammad rockabilly med kort på sidorna. Allt gjort av duktiga miss Magda på Bergmans i Ystad!:) Ystads absolut bästa hårstylist för killar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta var en verklig kvalitet inlagg. Jag skulle så garna vilja skriva sa har ocksa - att ta sig tid och verkligen satsa pa att skriva en bra artikel ... men vad kan jag saga ... Jag skjuter upp det hela tiden och aldrig tycks fa nagot gjort.