Sidvyer, senaste månaden

söndag 27 november 2011

Gocart och Tapas=FAIL

Vad gör man en lördagkväll om inte åker in till gocart City och kör litta rally? En oerhört fräch bana med elcartar istället för de dryga stinkande bensinarna som det var förr. Ljudnivån är lagom,luften härlig och allt jävligt uppstyrt! På lördagar har de dropin mellan vissa tider och det gick lätt att komma till! Förvisso är det grisigt dyrt,140 kr för 8 minuter;) men vadfasen ,,man blir ganska lagom slut efter 16!
Jag är inte jättesnabb på att köra cart,men hamnade dock på 9:de snabbaste för dagen,litta ok,,Fede Stefan  och Marinka 1 och 2 för dagen!galet!
Man får et foto när man regar in sig som medlem(kostar lika mye som om man inte gör det första gången så det rekommnderas,efter det blir det billigare att köra:)
Enkelt  att  se när det blir ens tur igen,fotona dyker upp,man rycker åt sig en hjälm och drar. Inte nervöst alls faktiskt,trots att folk står och tittar på.


Efter det bestämde vi oss för att äta ute en bit..det var ett stort jävla misstag. Vi hade inte bokat,så det fick bli en tapas resturang som CasaMia kyparen rekommenderade,,antagligen för att han är italienare och hatar folk som tror de kan trilla in obokat en lördag kväll vid 19.00. 
Bitterfittan visade oss då till ett ställe som heter Barcelona,bar och resturang i Malmö. De hade visst bord,men INGET som var rent. JAg fick byta min stol av rädsla för att jag skulle braka igenom till att börja med. Melle fick ingen stol alls,han fick stå och vänta. Servitrisen var sönderstressad förvisso ,men hon glömde allt ,,precis allt.
Efter en stund fick vi beställa och efter ytterligare 15 minuter fick jag ett glas vin,,ingen annan. Sen efter tio fick Himbrandt sin sangria,en kanna vilket visar sig vara ett genidrag,för sen fick vi inte beställa mer. Efter ytterligare en kvart fick resten sin dricka. Melle höll på att svälta ihjäl.
Vid detta laget gick folk fram till baren och hämtade flaskor med vin när servitrisen väl var där,annars fick dem inget.
Så gick det med resten av maten med. Visst,det är tapas,men en tapas av 23 gör ingen människa glad. Vi hade "tur" att hamna vid avlastningsbordet så jag kunde byta ut min tallrik,som var den skitigaste jag varit med om. Alla vinglasen var mjölkiga,fettiga med lite vinrester OCH matrester inuti. Toaletten var skitigare än något(och jag är verkligen inte känslig där) och väggarna i restaurangen,lampor och allt bar spår av en snabb avtorkning där skitränderna bara blev kvar. Ganska vidrigt.
Efter en jävligt lång tid hade vi fått typ alla tapas,alla utom Marina som blev jätteledsen(jävligt befogat) och vi fick stoppa de sista tapasen för då ville vi verkligen inte vänta mer.
Det var ett riktigt sunkigt slut på en rolig kväll,men de 16 minuterna  uppvägde tyvärr inte de 2 timmarna vi bara satt och retade oss på resturangen. Jag SKA säga detta  att  MATEN vi väl fick ut var riktigt riktigt god. Det märktes att allt var gjort från  riktigt fina råvaror,mojo rojo såsen var av färska tomater och paprika INTE från burk. Calamares som annars är ett känsligt  projekt,de var täckta av ett tunnt krispigt lager frityr,inte de frysta gummiringarna man kan få i vilken respektabel spansk tapas resturang i Spanien! Mycket imponerad av detta var jag,,tyvärr var 2 i personalen sjuka,därför blev det som det blev,MEN det ursäktar inte skitigheten tyvärr. Aldrig mer.


2 kommentarer:

Marina sa...

Gocart City = Alla tummar upp!!! :)

Maja sa...

Kniven mot strupen?