Sidvyer, senaste månaden

tisdag 29 november 2011

Kalla Tassar

19 dagar kvar till Kalla tassar och det börjar krypa lite i skinnet:) Det är så mycket jag behöver fixa som man inte tänker på,allt från dörrmatta (det lär bli en del skitiga tassar så att säg) till plastpåsar,muggar,kaffe,socker,skedar,pennor,skyltar,ja allt vad man kan tänka sig,för att inte tala om allt jag måste hämta hem som folk har skänkt!Gertab har skänkt handskar och britsunderlägg(toppen!!) och Mattias Kundberg har skänkt nålar,grepp tegaderm och färg för ca 10tusen!! Allt för att vi ska kunna ge så mycket som möjligt till misarna.
Jag har fått många påpekningar angående ändamålet för insamlingen,,att katterna inte förtjänar detta,eller att andra ändamål förtjänar det mer,tex barncancerfonden.
Nej.
Barn med cancer har folk som lobbar för dem och de FÅR hjälp. Det finns insamlingar till detta ändamålet,och de drar in miljoner varje år. Varför det inte finns insamlingar åt vuxencancerfonden är mig dessutom ett mysterie. Jag vet att det är för att  ordet barn drar i folks hjärtesträngar.
Ordet Katt drar i mina,,,djur överhuvudtaget. 
De kan inte ställa sig och kräva mat och värme,de har inget val,speciellt inte eftersom folk har domestikerat dem,lärt dem att inte jaga,utan att lita på att de får mat av folk. 
När folk då tröttnar och kastar ut dem ,,,var ska de då klaga?
Här är då de fasta motiven till kalla tassar,de flesta i svart,och NATURLIGTVIS kommer de att renritas,plus att man kan göra en bokstav (NEJ INTE BARNENS NAMN) i utvalt typsnitt.


3 kommentarer:

LillFridan sa...

Att folk ens tänker tanken att säga att det skulle vara fel att engagera sig i ett visst ändamål för att det är bättre att engagera sig i ett annat, är helt jävla sjukt. Att någon över huvud taget vill hjälpa, ska bara hejas på och ingenting annat. De kan ju själva bli inspirerade och dra ihop en egen insamling till barncanserfonden om det ska vara så. Pfff...
Vi ses iaf den 17e :)

Viktor sa...

Hejsan Stina ! Jag har hört att det ska komma ett medium till din studio under dagen för välgörenheten till kalla tassar.Ifall detta är sant undrar jag vem mediumet är, hur mycket det kommer kosta per sittning och hur lång varje sittning blir? tack på förhand :)!

Stina sa...

Hej Victor:) Jadå Polgara Källman kommer att sitta och spå i Tarot den dagen ,vet inte än vad det kommer att kosta men det skriver jag ut på kalla tassar så snart jag vet:)