Sidvyer, senaste månaden

onsdag 11 november 2020

Den minsta Helloweenfesten ever

Om man läst bloggen på sistone vet man att jag inte alls har varit i stöt. Trötthet och diverse väldigt svåra saltbegär mm har satt käppar i hjulet för en normal vardag än mindre en normal helg MEN ill be damed om jag ska sitta utan utklädnad på Halloween! Jag vet att Ladies  Teske och Marita  känner samma sak så jag bjöd in till den minsta helloweenmiddagen ever,,7 pers! Temat detta året var Victorian horror! 

Som vanligt går alla våra älskade vänner all in! Jag fick tillockmed Kapten att rota fram kläder som passade!!! Baby,,du bör ha skjorta och väst oftare;)

Liam teske som den galna Dr.Frankenstein 
Lord Teske som Frankensteins monster,eller ja sig själv.
Och Lady Teske som Mary Shelley;) 

Lord Rickard som en 1800-tals cirkus direktör!
Och Lady Marita som vacker Cabaret Queen!






Jag gick all in med min blåa Hackefors servis och Pompadour glasen,,,även lite uranglas för dessertvinet hanns med;) Det var svårt att få plats med allt på bordet så tackar gudarna för att vi var  enbart 7!

Det blev rödbeta med chevre,pinjenötter och honung till förrätt och en enkel flygande Jacob till huvudrätt;) En glutenfri vit choklad saffranskaka med bär och grädde fick avsluta kvällen  och såklart lite kaffe och irish till detta;)  


Jag var i så kass skick att kvällen är lite luddig för mig då jag enbart drack vatten i mängder (varvat med prosecco)  och kissade o kissade och kissade och  drömde om salt. kl 12.00 klarade. jag inte det mer och fick avsluta festen,, inget jag är stolt över men så fick det bli!  Tack älskade vänner för att  ni alltid ger allt!!!












Inga kommentarer: