Sidvyer, senaste månaden

fredag 12 februari 2021

Hälsostatus

 Efter att ha gått och tänkt de mörkaste av tankar ett bra tag fick jag så äntligen svar på röntgen.

Ingenting.

Knutan som gör mig illa är alltså tarm som är hård.Tillbaka till ruta ett. 

Mindes att jag blev bättre när jag startade med D-vitamin men höll upp efter ett slag då jag fortfarande är så rädd för  bieffekten jag fick förra gången. Idiotiskt ,men så är man bara människa. Startade på D-vitamin igen och vips,,två hela dagar utan salt törst och trötthet,,tredje dagen tillbaka till enorm salttörst och den där tomheten i kroppen jag känt i ett halvår nu. Började fundera på om det är kalcium jag behöver.

D-vitamin brukar ges tillsammans med just kalcium för att kroppen inte ska utarma sitt kalciumlager och när man har hypo med undertryckt TSH som jag har finns där även där en risk för att man utarmar skelettet. Kalcium är även orsaken till min ledverk ,men detta är pgr v D-vitaminet som fattas,,det behövs för att stoppa kalcium på rätt ställe och inte i vävnaderna. Så,,andra dagen idag jag testar 20 microgram d-vitamin med ett helt dagsinnehåll kalcium kombinerat.  Vi får se vart detta leder. 

Inga kommentarer: