Sidvyer, senaste månaden

tisdag 18 juni 2019

Studion,,igen.

Då har det hänt igen. Efter ett synnerligen elakt skyfall kom jag till studion på onsdag morgon och bara tappade det,,
Satte mig i trappen och grät av ren hopplöshet .
Denna gången var det inte bara den avdelningen Heimstaden så ivrigt påpekade att den ENDAST hyrs ut som lager. Denna gången var det hela köket och hallen med. 
Det var bara att  ta av sig sockarna och vada ner i det skitiga vattnet. 
 Denna gången förstördes mer än bara några mattor. Dörrarna har svällt, golvfärgen har släppt,trösklar och karmar har svällt. Mängder av glas har spruckit pgr av att kartongerna kollapsar, och nästan 100 handdukar sabbades.  Nu kan man ju ponera att om jag vet om detta problemet,varför har jag ens saker där nere? 
Ja,,det är en  fråga,, min motfråga är ,vartfan ska jag annars ha det.  Det sista året jag spenderar här kommer jag att ha allt på bord eller pallar och bara låta denna avdelningen stå och ruttna(kan inte lagra ngt organiskt material alls där nere,det möglar). Hålla skiten på nedanvåningen och försöka av hela min makt att inte låta stanken ta sig upp. Köket står på sin trästomme och ruttnar  och om det luktade innan kan ni tänka er hur det stinker nu. 
Värmen är avslagen så detta kommer inte att torka upp någon gång snart heller. 

 Det är inte lönt att skriva "stäm dem",,det går inte, plus att de äger en hel del här i Ystad så om jag mot förmodan skulle vilja hyra av dem igen hade det troligen blivit omöjligt.  Jag är dessutom företagare,då har man inte i närheten  lika stora rättigheter som man har som privatperson.
Försäkringen? ja de kaaaanskke tar handdukarna,,thats it. 
Jag vet inte vart det bär efter detta ,men vartsomhelst utom här. 
Helveteshåla.











Inga kommentarer: