Sidvyer, senaste månaden

torsdag 23 april 2020

hälsostatus

den 17:de april hade jag telefontid med läkare, den första jag haft sen min reumatolog slutade i Simrishamn. Ingen ko på isen då Levaxin och Lio funkade ypperligt för mig.  Jag var nervös för att den nya läkaren inte skulle fatta att ett undertryckt TSH är det rätta för mig men jag hade inte behövt oroa mig . Andreas Könyves var en av historiens skönaste läkare och vi skrattade oss genom denna telefontiden. Han påpekade att mitt fria T3 låg för högt och undrade om jag kunde tänka mig att halvera lion i två veckor för att sen ta nya prover. Rädd men lydig har jag så påbörjat detta och det går sådär. Ont i lederna,sover sämre,lättstressad ,hjärtat muppar sig och har gått upp lite över ett kilo på 4-5 dagar(mer än jag någonsin gjort på  dessa 4-5 åren på levaxin ) 
Ska hålla veckan ut ,sen vettifan om jag tycker att det är lönt att fortsätta på detta då jag inte alls mådde kass innan och hjärtat är kontrolerat via min äppleklocka. 
 To be continued! 

Inga kommentarer: