Sidvyer, senaste månaden

tisdag 2 juni 2020

Hemmatatuerare!


Många frågar hur det nu känns att ha studion hemma och det är magiskt! Sällan har jag upplevt sådan kontroll över mina jobbomgivningar som jag gör nu! Det har däremot blivit  en ÖKNING av arbetstimmar, något jag inte riktigt var med på ,men nu när man väl har det hemma blir det ju att man går upp kl 7.00 på. morgonen och rätt in i studion.Kund kommer 11.00 och innan dess har man skurat skrubbat och städat (ja,det hoppas inte över EN enda dag att skrubba allt) rätt många fler kvm än innan .Sen jobbar man non stop till 17 ,sen går man ut i köket,lagar mat om man har hemma ,äter,sätter sig att rita till morgondagen,går in i studion och börjar förbereda, städa, lägga fram det som går, betala räkningar mm,,sen är kl 21.
Säger inte att jag inte gillar det men där är mindre luckor att andas nu ,något jag antagligen själva får försöka rätta till:)  Har försökt hålla lördagar då Kapten är hemma och ledig då ,men hitintills har det varit av varierande resultat! Det är ett enormt tryck på avbokningar då många kom på efter bokningsdagen att Coronan inte alls spelade någon roll för om man kan eller inte kan tatuera sig.  Knappt några avbok kommer  dock och jag är fullsketen med jobb ;) 
Underbart! 




Inga kommentarer: